בכיר בצה"ל שמתגורר בצפון ת"א האשים חיילי מילואים: "בגלל שהפגנתם בקיץ אין לנו כסף לטילים"

האתר "ישראל דפנס" מדווח כי מאות חיילי מילואים נדהמו כשמפקדם, תא"ל אהרון חליווה, האשים אותם בגין הקיצוץ שמשרד הביטחון נדרש לו ■ דובר צה"ל: לא מתייחסים לדברים ■ צה"ל מאיים להפסיק ההצטיידות ב"כיפת ברזל"

מאות חיילים מעוצבת מילואים מובחרת נדהמו במהלך שיחה עם מפקדם, תא"ל אהרון חליווה: המפקד האשים אותם כי בגלל שהשתתפו בהפגנות בקיץ, "עכשיו אין לנו כסף ליורת טילים". כך מדווח האתר "ישראל דפנס".

השיחה המפתיעה התרחשה לפני מספר ימים, כאשר המילואימניקים ערכו אימון לקראת פעילות מבצעית בבסיס אליקים, ומפקדם כינס אותם לשיחה. במהלך המפגש אמר תת-אלוף חליווה לחיילים כי "בגלל ההפגנות קיצצו את תקציב הביטחון ועכשיו לא נוכל לירות טילים באימונים'".

ספין? צה"ל מאיים להפסיק הצטיידות ב"כיפת ברזל"

המפקד הוסיף ותקף בחריפות את התל-אביבים שלקחו חלק בהפגנות לצדק חברתי שנערכו בקיץ האחרון. לדברי אנשים שלקחו חלק במפגש, אנשי המילואים היו המומים והרגישו שמפקד האוגדה מאשים אותם. חליווה, שבעצמו גר בצפון תל-אביב, אמר עוד שהיה מחליף כמה מהשכנים שלו, לדברי הנוכחים. הוא ביקש מהמילואימניקים "לא להדליף" את הדברים.

תא"ל חליווה נחשב לאחד מהקצינים המובילים של הצנחנים, ואף כיהן כמפקד ביתה ספר לקצינים, בה"ד 1, אבו זו לא הפעם ראשונה שהוא מתבטא באופן שנוי במחלוקת. ב-2001 בעת ששימש כמפקד בסיס האימונים החטיבתי של הצנחנים, אמר לטירונים כי "יש סיכוי שתחזרו בארון". כמו כן, הוא התבטא בעבר נגד חיילים המשרתים במסלולים מקוצרים כגון ישיבות ההסדר והנח"ל החרדי, ואמר שהוא מפלה אותם לרעה במסלולי קידום.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "אין בכוונתנו להתייחס לנאמר בפורומים צבאיים סגורים".