ועדת הריכוזיות הגישה המלצותיה לנתניהו, שטייניץ ופישר

ועדת הריכוזיות הגישה המלצותיה לראש הממשלה, שר האוצר ונגיד בנק ישראל - ותפרסם בימים הקרובים ההמלצות לציבור ■ לצפייה בהמלצות הביניים של הוועדה - לחצו כאן

הוועדה להגברת התחרותיות במשק, המכונה גם ועדת הריכוזיות, סיימה היום (א') את עבודתה וגיבשה את המלצותיה. העקרונות המנחים של מסקנות הוועדה הוצגו לראש הממשלה, לשר האוצר ולנגיד בנק ישראל ובימים הקרובים היא צפויה לפרסם את מסקנותיה לציבור.

באוצר מתכוונים להביא את ההמלצות לממשלה בעוד כחודש ולהשלים את הליכי החקיקה בכנסת עד ערב פסח, טרם יציאת הכנסת לפגרה.

מהמלצות הביניים של הוועדה עלה כי בעל שליטה בגוף ריאלי משמעותי המחזיקים גם גוף פיננסי משמעותי, ייאלץ למכור תוך ארבע שנים אחד מהם לפי בחירתו.

ועדת הריכוזיות מציגה: שאלות ותשובות על המלצות הביניים

תאגיד פיננסי משמעותי הוגדר כמי שמנהל נכסים יותר מ-50 מיליארד שקל. גוף ריאלי משמעותי הוגדר כגוף עם הכנסות של יותר מ-8 מיליארד שקל בשנה או שמאזנו מסתכם ביותר מ-20 מיליארד שקל.

אם ההמלצות יתקבלו, קונצרן אי.די.בי שבבעלות נוחי דנקנר צפוי למכור את כלל ביטוח וקונצרן דלק שבבעלות יצחק תשובה ימכור את הפניקס ואת אקסלנס. עם זאת, עולה אפשרות שאם הפניקס תמכור את אקסלנס, קבוצת דלק לא תהיה חייבת למכור את הפניקס.

על פי הערכות בשוק, לא מן הנמנע ששר התקשורת משה כחלון ימונה לתפקיד הפרויקטור לאימוץ מסקנות ועדת הריכוזיות. על רקע שיתוף הפעולה בין האוצר ומשרד התקשורת, שהוביל לשינויים מהותיים בשוק התקשורת ובעיקר לשבירת האוליגופול של החברות הסלולריות, גוברת ההערכה שכחלון יוכל להוביל את המהלך בהצלחה. כחלון נהנה מאמונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו והוא ביחסים טובים עם שר האוצר יובל שטייניץ - מה שעשוי להתקבל בחיוב על ידי שניהם.