דויטשה בנק: קנו מניית אפריקה ישראל - תזנק בכ-33%

דויטשה בנק מציב למניה מחיר יעד של 18 שקל: "אפריקה ישראל והחברות-הבנות שלה נסחרות בהערכות חסר המשתקפות במכפיל הון נמוך מ-0.4"

לראשונה זה שנים - מניית אפריקה ישראל זוכה להעלאת המלצה מצד בנק השקעות. דויטשה בנק העלה היום (ג') את ההמלצה למניה ל"קנייה" ומציב לה מחיר יעד של 18 שקל - גבוה בכ-33% ממחיר השוק. מנכ"ל אפריקה הוא איזי כהן.

דן הרווארד, ראש מחלקת המחקר של דויטשה בנק ישראל, כותב כי "אפריקה ישראל והחברות הבנות שלה נסחרות בהערכות חסר המשתקפות במכפיל הון נמוך מ-0.4. אנו מאמינים, כי מכפיל זה משקף את חשש המשקיעים מהגידול הצפוי בהחזרי החובות של הקבוצה מ-2013 ואילך, אז תתחיל הקבוצה לפרוע את הקרן על האג"חים שלה. הניתוח שלנו מצביע על כך שלאפריקה ישנה הנזילות הראויה על מנת לשרת את החזרי החוב לשנים 2012-14 ממכירות נכסים שאינם בעסקי הליבה, מהזרמת הון מתוכננת וממזומנים קיימים. אנו מצפים כי מחיר המניה יעלה מחדש כאשר רמת הביטחון של המשקיעים ביחס ליכולת החזר החוב של הקבוצה תהיה גבוהה יותר, וזאת מהחזרי הון ממכירות נכסים בארה"ב".

הרווארד מאמין כי עסקאות שבוצעו במהלך השנה האחרונה מצביעות על כך שהקבוצה מגבירה את החשיפה שלה בנכסים שיש לה בהם אינטרס אסטרטגי לטווח ארוך, כמו למשל באפי פיתוח, ובמקביל מפחיתה את ההחזקות בנכסים שאינם בליבת הפעילות כגון אפ"י ארה"ב.

"במבט על יכולת הייצור של תזרים מזומנים לטווח ארוך, חברות הבת של אפריקה נמצאות כרגע בשלב של ביצוע השקעות, עם דגש על נכסים ופרויקטים מניבי הכנסות ברוסיה, מרכז ומזרח אירופה וישראל. אם האסטרטגיה של השקעה בנכסי ליבה על חשבון נכסים שאינם בליבת העסקים תתברר כמוצלחת, סביר להניח כי בטווח של מספר שנים בודדות נראה את אפריקה עם מבנה יותר רזה, ובמקביל נראה כי מרבית ההכנסות יגיעו מנכסים ומפרויקטי תשתית המניבים הכנסות יציבות. חברות הבת העיקריות של אפריקה נהנות ממומנטום עסקי חיובי וממאזנים יציבים, אשר יכולים לתמוך את פעילות הפיתוח הצפויה של הקבוצה", מסכם הרווארד.