ספקי האינטרנט בהלם: "לעצור את הוט מיד"

תגובות ראשונות למהלך של הוט, שתציע אינטרנט במהירות 100 מגה במחיר של 20 שקל לחודש ■ אקספון תובעת לעצור את המהלך

מנכ"לים של כל חברות התקשורת מביעים כעס ותדהמה לנוכח המהלך של הוט והפחתת המחירים הדרסטית שביצעה בשוק האינטרנט, וזאת בטרם כונן שוק סיטונאי חדש של מחירי תשתיות מפוקחים.

לדברי חלק מהמנכ"לים, הוט הולכת לחסל את התחרות בשוק הקווי, בעוד כל השחקנים האחרים כבולים ולא יכולים להציע הצעות מתחרות בגלל הרגולציה הישנה של משרד התקשורת.

נגד הנהלת משרד התקשורת ונגד השר משה כחלון נשמעים הבוקר (ג') תגובות קשות ביותר מצד מנכ"לים שלא יודעים כיצד להגיב למהלך של הוט, שכן הם טוענים כי המשרד פשוט "עובד אצל הוט".

אחד המנכ"לים אמר ל"גלובס" כי "בעוד שהמשרד עסוק בשטויות ומבזבז את זמנו על עשרות שימועים מיותרים, לא מתקבלות החלטות, השוק תקוע כבר חודשים, והוט מנצלת זאת ומרשה לעצמה לתקוף בחוכמה, כאשר המשרד מונע מכולנו להתחרות בה". מנכ"ל אחר הביע שאט-נפש מהתנהלות משרד התקשורת.

איציק בן-אליעזר, מנכ"ל 018 אקספון, קרא היום (ג') למנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, לפעול במהירות לעצירת המהלך של הוט, שעומד להביא לחיסול התחרות בשוק התקשורת הקווית. בן-אליעזר אמר כי המהלכים של הוט נועדו לסכל הלכה למעשה את היכולת לכונן שוק סיטונאי, עליו החליט המשרד כתרופה להיעדר התחרות בשוק הקווי.

לדבריו, הלכה למעשה, במהלך שמקדים חודשים את כינונו של השוק הסיטונאי, תציע קבוצת הוט ללקוחות חבילות תקשורת מלאות, ללא יכולת תגובה מצד השחקנים הפוטנציאליים בשוק הסיטונאי ובכללם אקספון.

אקספון קראה למשרד ולוועדת חייק שלא לאפשר הקלות ופעולה חופשית לקבוצות בעלות תשתית לפני שמוודאים כי שוק סיטונאי התבסס.

על-פי התקנות הקיימות, לקבוצה בעלת תשתית גישה קיים יתרון תחרותי בלתי סביר, גם אם מוטלת עליה הפרדה מבנית - מזה בדיוק חששנו.

"אני קורא לך לעצור מיידית את המהלך של הוט ולבצע חשיבה מחודשת לגבי דרך מימושו של שוק סיטונאי כאמור, על מנת שלא נתעורר במהרה לשוק דואופולי שיפגע מהותית ברווחת הצרכן", כתב בן-אליעזר לבר טל.