אושרה מכירת מרכז ביתן אהרון לבתו של תשובה

זאת, לאחר שתשובה חתם על ערבות המבטיחה את קיום התחייבויות החברה שבבעלות כרמית אלרואי

חברת דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה השלימה את מכירת החזקותיה (50%) במרכז המסחרי בביתן אהרון תמורת 38 מיליון שקל, לידי בתו של בעל השליטה, כרמית אלרואי.

שנה לאחר שאושרה העסקה, אשר הובילה למאבק ארוך ועיקש מול ועד המושב (המחזיק ביתרת מניות המרכז המסחרי), הגיעו הצדדים להסכמות, לאחר שתשובה הפקיד בידי המושב ערבות אישית שתבטיח את התחייבויות חברת "ברקה אור", הנמצאת בבעלות בתו. יו"ר דלק נדל"ן הוא רוני אלרואי, בעלה של הרוכשת (ובעל השליטה בחברת קמן שנקלעה לקשיים).

על השלמת העסקה דיווחה דלק נדל"ן בתחילת חודש ינואר, אך רק לאחר חשיפת "גלובס" על אודות חילוקי הדעות בין הצדדים, הבהירה החברה כי המושב מתנגד לעסקה. זאת מאחר שבביתן אהרון חששו לאבד שותף מזוהה בשליטתו של תשובה לטובת חברה שיכולותיה הכספיות אינן ברורות.

המרכז המסחרי ביתן אהרן, סמוך לנתניה, מתפרס על 2,600 מ"ר, ומאוכלס בעסקים כ"בית הפנקייק המקורי", "מקדונלד'ס", "ניו-פארם", "סטימצקי" ועסקי מזון שונים. לפני כמה שנים נכנסה דלק נדל"ן, אז בהנהגתו של איליק רוז'נסקי, המנכ"ל הקודם, לשותפות עם המושב בהקמת המרכז המסחרי. על פי ההסכם שנחתם בשעתו, דמי השכירות זורמים במלואם לדלק נדל"ן - הכנסה שנתית של 3.1 מיליון שקל, בעוד שהמושב מקבל סכום חודשי קבוע של 15 אלף דולר. בתום 25 שנים, ההכנסות יחולקו שווה בשווה.

כרמית אלרואי, 44, נשואה לרוני אלרואי, בעל השליטה בחברת ההשקעות קמן שנקלעה לקשיים ויו"ר דלק נדל"ן, המוכרת בעסקה. אלרואי הקימה בשנת 2007 את חברת "פארמהסין" המייצרת ומשווקת תרופות סיניות לילדים. מאז יולי 2010 מספקת "פארמהסין" שורה של מוצרים (חטיפי אנרגיה, ניירות טישו וג'ל לניקוי ידיים) לחברת דלק ישראל. המוצרים נמכרים ברשת חנויות הנוחות של החברה ("מנטה") במאות אלפי שקלים לשנה. אלרואי מונתה אשתקד ליו"ר דלק ישראל, המשתייכת לקבוצת דלק של אביה, והיא בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד ומדעי הרוח מאוניברסיטת ת"א, ומוסמכת ברפואה סינית מפאסיפיק קולג'.