אנליסטים: "סין יכולה להעלים את כל הבעיות של אירופה"

אנליסטים נפנים להתייחס להתבטאויותיו של נגיד הבנק המרכזי של סין, כי סין תגביר את היקף המימון לאירופה ■ מנהל מחלקת מחקר: "החדשות מעודדות - יש לסינים כסף"

"סין יכולה להעלים את כל הבעיות של אירופה", אמר פטר ג'ולי, מנהל מחלקת מחקר באוסטרליה בנק. "יש לסינים כסף. האפשרות כי סין תשתתף במינוף קרן החילוץ האירופאית (EFSF), ממתנת חלק מהנהירה לעבר נכסים בטוחים כמו אג"ח ממשלתיות".

ג'ולי אמר הדברים לאור דיווח כי ממשלת סין תגביר את היקף הסיוע ליבשת אירופה השקועה בחובות - דברים אודותיהם התבטא יו"ר הבנק המרכזי של סין, זו שויצ'אן, תוך הבעת אמון ביבשת אירופה וציון כי יש לפתור את האתגרים הניצבים בפניה.

נגיד הבנק הסיני ציין כי הוא תומך באופן מלא בצעדים המוניטאריים שננקטו על ידי הבנק המרכזי האירופי (ECB), ביניהם הורדת הריבית לשפל כל הזמנים של 1% והזרמת הלוואות לבנקים בהיקף של חצי טריליון אירו. עוד ציין כי "סין מתכננת להגביר את זרם ההשקעות באירופה", לדבריו.

"ראינו זינוק לאחר שהנגיד הצהיר כי סין תיקח חלק גדול יותר בארגון חובותיה של אירופה מחדש", אמר פטר אשו, אסטרטג בסיטי אינדקס. "השווקים מתנהלים בביטחון מוגבר מאז ההכרזה".