דיווח: האיחוד האירופי ידחה את חבילת הסיוע ליוון לאפריל

אתמול ביטל יושב ראש פורום שרי האוצר של אירופה את פגישת הפורום שנועדה לאשר את חבילת החילוץ ליוון ■ דיווח ברויטרס: נשקלת האפשרות לדחות את מתן החבילה עד אחרי הבחריות באפריל מכיוון שיש חוסר שביעות רצון מההנהגה הנוכחית

יושב ראש פורום שרי האוצר של אירופה ז'אן קלוד יאנקר הודיע אתמול על ביטול פגשית שרי האוצר שהייתה אמורה להתקיים היום בבריסל שבמהלכה היו אמורים לאשר ליוון את חבילת הסיוע המיוחלת. ראש ממשלת איטליה מריו מונטי אמר אתמול שהסיבה לביטול הינו חשש מכישלון הפגישה, אולם היום (ד') מתבררת הסיבה האמיתית לביטול.

במקום הפגישה שהייתה אמורה להתקיים היום, יקיימו שרי האוצר של אירופה שיחת ועידה טלפונית ובה ידרשו מיוון לבצע עוד קיצוצים בתקציב שלה מכיוון שהם מעריכים שהתוכניות שהעבירה הממשלה היוונית עד כה לא מספיקים. רק ביום ראשון העביר הפרלמנט את תוכנית הצנע של המדינה ובכך היה נדמה שהמדינה עמדה בכל תנאי הטרויקה לקבלת חבילת החילוץ, אבל כעת מתברר שנציגי הטרויקה עדיין לא מרוצים מהצעדים של יוון.

אולם דיווח שמפורסם ברויטרס מעלה דאגות רציניות לגבי עתידה של יוון. על פי הדיווח, מדינות כמו גרמניה, פינלנד והולנד מנסות לדחות את מתן חבילת הסיוע למדינה עד אפריל לפחות, כלומר עד אחרי הבחירות לראשות הממשלה. מה שעומד מאחורי הרעיון הזה, הוא קרוב לוודאי, חוסר שביעות הרצון של שרי האוצר באירופה מתפקודה של ההנהגה הנוכחית במדינה.

עדיין לא ברור מה יעלה בעתידה של יוון במידה ואכן תדחה חבילת הסיוע, שכן יוון עומדת בפני פשיטת רגל כבר בחודש הבא כשיגיע מועד פרעון אגרות חוב של המדינה בהיקף של 14.5 מיליארד אירו.

"ההחלטה לבטל את הפגישה היום מאוד מדאיגה", אמר ניקולא מאי, אנליסט בבנק ההשקעות J.P Morgan. "זה מצביע על דאגה הולכת וגוברת בקרב מדינות האיחוד שיוון לא תצליח לעמוד בתנאי חבילת החילוץ, ובשל כך הם מוכנית לתת למדינה לפשוט רגל".

מנגד, שר האוצר היווני איוונגילוס ווניזילוס אמר היום שכל המחלוקות סביב התנאים של חבילת הסיוע ייפתרו עוד לפני תחילת שיחת הוועידה שתתקיים בשעה 18:00 שעון ישראל. "יש מחלוקות קטנות בעניין התנאים לקבלת החבילה", אמר איוונגילוס.