פגיעה במשאב? הממונה עלול לחייב את נשר לפרסם מחירים

משאב היא בעלת מונופול המלט נשר ■ החברה מזהירה כי באם הממונה על ההגבלים יוציא לפועל את החלטתו צפויה פגיעה מהותית בתוצאות הכספיות של נשר ובכלל זה גם בתוצאות בעלת השליטה, כלל תעשיות

כלל תעשיות מדווחת היום (ה') לבורסה כי הממונה על הגבלים עסקיים שוקל להורות לחברת נשר הנמצאת בבעלות מלאה של חברת משאב להפסיק הטבות ולפרסם את מחירי המלט. יצויין כי כלל תעשיות מחזיקה ב-75% ממשאב.

הממונה על הגבלים עסקיים שוקל להורות למפעל המלט נשר לחדול ממתן הטבות ללקוחות החברה ולפרסם את מחירי המלט ותנאי אספקתו. עוד על פי הדיווח, הממונה הזמין את חברת נשר לשימוע בנושא. נשר כבר הודיעה על כוונתה להשתתף בשימוע שבמסגרתו תנסה להניא את הממונה על ההגבלים העסקיים להימנע מנקיטת צעד זה.

החברה מזהירה כי באם הממונה על ההגבלים יוציא לפועל את החלטתו צפויה פגיעה מהותית בתוצאות הכספיות של נשר ובכלל זה גם בתוצאות בעלת השליטה, כלל תעשיות. נשר בשלב זה אינה יכולה להעריך את השפעת המהלך על תוצאותיה הכספיים.

משפחת לבנת, השותפה הוותיקה של נוחי דנקנר באי.די.בי, צפויה לרכוש את מניות השליטה בחברת משאב, בעלת מונופול המלט נשר, תמורת סכום של כ-2.5 מיליארד שקל. מלבד מונופול המלט מחזיקה משאב גם ב-50% ממניות חברת השינוע תעבורה (ביתרת מניות תעבורה מחזיקה משפחת לבנת באופן פרטי). משפחת לבנת מחזיקה 13.3% ממניות אי.די.בי ומהווה חלק מגרעין השליטה בקבוצה, לצד נוחי דנקנר ויצחק מנור.

מבחינת אי.די.בי, מלבד רווח הון עצום שתניב מכירת מניות משאב 57% ממניות נשר רשומות בספרי כלל תעשיות לפי שווי של 873 מיליון שקל בלבד), הרי שהיא נשארת בעסקה הנוכחית עם השליטה בכלל תעשיות, הכוללת מספר החזקות אטרקטיביות ובראשן כלל תעשיות ביוטכנולוגיה, שבה תולים בקבוצה תקוות גדולות לעתיד.