ג'ים רוג'רס: "צריך להתרכז בנכסים ריאליים כמו סחורות"

גורו ההשקעות, ג'ים רוג'רס, אמר היום כי יש לתת ליוון להכריז על חדלות פרעון, ורק אז להעריך את המצב ■ "ישנם הבנקים המרכזיים של אנגליה, יפן וארה"ב שמדפיסים כסף. הדרך להגן על עצמך בתקופה כזאת היא נכסים"

משקיעים לא צריכים לתת תשומת לב רבה למה שממשלות עושות, כך אמר היום (ו') ל-CNBC גורו ההשקעות ג'ים רוג'רס, מנכ"ל ויו"ר רוג'רס הולדינגס.

לאחר שבתקופה האחרונה השווקים בעולם הלכו אחרי החלטות הממשלה והושפעו מהן רבות בהתנהלות סביב משבר החוב באירופה, אומר רוג'רס כי "אם תקשיבו לממשלות, אתם לא תעשו הרבה כסף. ממשלות משקרות, מעוותות דברים ועושות טעויות".

לעומת זאת, רוג'רס אינו מסכים עם הטענות שנתוני המאקרו החיוביים בכלכלת ארה"ב לאחרונה מאותתים כי ארה"ב לא תפגע באופן דרסטי מהמצב באירופה. "אירופה בכלליות היא הכלכלה הגדולה בעולם. אם באירופה יש בעיות, אנחנו בארה"ב נרגיש את זה", אמר.

רוג'רס התייחס גם למצב ביוון, המשוועת לחבילת חילוץ שנייה. שרי האוצר של גוש האירו מתמהמהים בהחלטה אם להעניק אותה עכשיו או רק לאחר הבחירות במדינה, ורוג'רס טוען כי הפתרון למשבר הוא לתת ליוון להכריז על חדלות פרעון, כאשר רק אז היא תוכל להעריך את נכסיה ו"להתחיל מהתחלה".

"זה יכול לעבוד עכשיו", התייחס רוג'רס לחבילת החילוץ, "אבל זה יחזור. משקיעים צריכים להתרכז בנכסים ריאליים כמו סחורות, על מנת להתמודד עם החששות מירידה נוספת בשווקים. הדרך שלי לשחק את המשחק היא לרכוש נכסים ריאליים כמו סחורות. ישנם הבנקים המרכזיים של אנגליה, יפן וארה"ב שמדפיסים כסף. הדרך להגן על עצמך בתקופה כזאת היא נכסים". הוא הוסיף כי לדעתו כסף אטרקטיבי יותר מזהב בתקופה הזו, בשל העלייה המתמשכת במחירי הזהב.

במבט קדימה הוא אינו אופטימי ביחס לשוק המניות האמריקני. "ב-2012 יש לנו בחירות וממשלות רבות דוחפות כסף לכלכלה, מבזבזות ומדפיסות כסף. מה שצריך להדאיג זה 2013-2014".