אלפים מבקשים להתנתק מספקיות האינטרנט - ולעבור להוט

הוט יצאה במבצע של 20 שקל בחודש לאינטרנט 100 מגה ■ בקרב אחת מהספקיות מדווחים על פי 4 פניות לניתוקים ■ לקוחות מתלוננים על זמני המתנה מייגעים של 20 דקות ויותר במוקדי השירות ■ חשש: ספקיות אינטרנט יתרסקו

אלפי לקוחות פנו לאחרונה לספקיות האינטרנט בשל המבצע של הוט - 20 שקל ל-100 מגה. בקרב הספקיות הגדולות מדווחים על גל עצום של פניות לניתוקים, ובקרב אחת מהספקיות מדווחים על פניות לניתוקים של פי 4 מבשגרה.

למערכת "גלובס" הגיעו תלונות רבות של לקוחות קיימים בהוט המתעניינים במעבר למבצע הטריפל החדש של הוט כולל האינטרנט ב-100 מגה, ונתקלים בזמני המתנה ארוכים הרבה מהרגיל במוקדים הטלפוניים של החברה. לקוחות טוענים כי זמן ההמתנה יכול להגיע ליותר מ-20 דקות בכל פעם. יצוין כי ההמתנה הארוכה היא לנציגי שירות הלקוחות כשמדובר במעבר מחבילה לחבילה בתוך החברה. לקוחות חדשים שמתעניינים מקבלים מן הסתם מענה מהיר ביותר.

ספקיות האינטרנט מסרבות בינתיים להתיישר למבצע של הוט ולא מוכנות למכור 100 מגה במחיר של 20 שקלים, מה שמוביל חלק ניכר מהלקוחות לבקש להתנתק. השאלה היא עד כמה יוכלו הספקיות לספוג נטישה של לקוחות, משום שהמחיר טומן בחובו הפסד כבד, ועל-פי כל הערכות הן במסלול של התרסקות.

בינתיים הלחצים שמפעילות הספקיות על משרד התקשורת לעצור את המהלך של הוט אינם נושאים פרי, היות ושר התקשורת משה כחלון לא מוכן להתערב. הספקיות הציגו למשרד התקשורת נתונים מאד ברורים לגבי הסבסוד הצולב של הוט והראו עד כמה המבצע שלה מחריב את חברות ה-ISP, אך ללא הועיל.

נראה כי בקרב הדרג המקצועי במשרד התקשורת אין תשובה למהלך של הוט, אך לא בגלל שהוא כבול וחסר יכולת להגיב, אלא בעיקר בשל העובדה שהשר משה כחלון לא רוצה לעצור את הוט ומאפשר לה להמשיך במבצע.

נציין כי הוט יצאה בסוף השבוע שעבר במבצע חדש, לפיו חבילת שירותי הטלפוניה (ללא הגבלה לנייח ולנייד), תשתית האינטרנט והטלוויזיה (כולל כל החבילות פלוס HD) מוצעת במחיר של 329 שקל לחודש. תוספת של 20 שקל עבור ספק האינטרנט תקנה ללקוח מהירות גלישה של 100 מגה מספקית האינטרנט החדשה של הוט - הוט נט. לחבילה הזו אין כיום מענה בשוק התקשורת מאף חברה, ומכאן האטרקטיביות שלה.