חברת הסטארט-אפ Bizzabo תשתף פעולה עם קוואלקום

במסגרת שיתוף הפעולה, שיוכרז רשמית בתערוכת הסלולר בברצלונה, Bizzabo משדרגת את אפליקציית הנטוורקינג שלה ותאפשר לבאי הכנס לאתר משתתפים פוטנציאליים על בסיס מיקום

חברת הסטארט-אפ הישראלית Bizzabo משיקה שיתוף פעולה עם ענקית התקשורת Qualcomm : החברה, המציעה אפליקציה לקידום נטוורקינג בכנסים, השיקה גרסה חדשה שמבוססת על הטכנולוגיה של קוואלקום, אותה היא תציג בתערוכת המובייל העולמית בברצלונה בשבוע הבא.

האפליקציה של Bizzabo, שמתבססת על הפרופיל העסקי של המשתמשים ברשת לינקדאין (ובעתיד גם על טוויטר), פונה הן למארגני כנסים והן לבאי הכנס: בעוד שמארגני כנסים יכולים לשתף פעולה עם אנשי החברה ולכלול באפליקציה את הלו"ז של הכנס, שמות המשתתפים וקישור ישיר לחשבונות הלינקדאין שלהם, באי הכנס נהנים מנגישות ללו"ז אך בעיקר לרשימת המשתתפים בכנס.

כך, במקום להתחיל לסרוק את אולם הכנס בחיפוש אחר עמיתים פוטנציאליים על-ידי קריאת תגי השם שלהם, האפליקציה מאפשרת לעשות בדיקה מקדימה ולצפות בפרופיל הלינקדאין של מי שרלבנטי עבורם.

האפליקציה המשודרגת, שכבר זמינה להורדה (כרגע רק לגרסת האנדרואיד), מתבססת על טכנולוגיית תקשורת Peer-To-Peer מבוססת מיקום של מעבדות החדשנות של קוואלקום (AllJoyn) וכוללת שני פיצ'רים חדשים: הראשון נקרא Steps Away והוא מאפשר למשתמשי האפליקציה לאתר וללמוד על משתתפים הנמצאים בקרבתם הפיזית בכנס.

הפיצ'ר השני נקרא Comapany Notifier והוא מאפשר לקבל התראות בזמן אמת כשמשתתפים מחברה מסוימת נמצאים במרחק מספר מטרים מהמשתמש. כך, לא רק שהמשתמשים באפליקציה יוכלו לדעת מי נמצא בכנס, אלא הם יוכלו לדעת האם הוא בקרבת מקום.

"בתוך פחות משלושה שבועות הצליח הצוות של Bizzabo להטמיע את טכנולוגיית ה-peer to peer של AllJoyn ובכך להוסיף פונקציונליות מבוססת מיקום חדשנית (גם ללא קליטת GPS) לאפליקציה", אומר אלון אלרואי, מייסד-שותף וסמנכ"ל פיתוח עסקי ושיווק ב-Bizzabo. "שלא כדוגמת שירותי מיקום מבוססי GPS, שימוש בטכנולוגיית ה-peer to peer החדשה בשילוב עם רשת ה- WiFi, מאפשרת למשתמשים שלנו ליהנות משירותים מתקדמים גם ללא חיבור לשרת. בכנסים גדולים, כדוגמת הכנס בברצלונה, מדובר ביכולת מדהימה".

לדברי ליאת בן-צור, דירקטורית בכירה לפיתוח עסקי ואסטרטגיה בקוואלקום, "Bizzabo היא דוגמה נהדרת לקלות ולמהירות בה מפתחים מסוגלים להוסיף יכולות מבוססות קירבה באמצעות AllJoyn". לדבריה, "אנחנו שמחים לראות שהטכנולוגיה ממשיכה לעזור לחברות חדשניות, כדוגמת Bizzabo, להעשיר את חווית המוצר שלהם".

חברת Bizzabo הוקמה ב-2010 על-ידי ערן בן שושן (מנכ"ל), אלון אלרואי (סמנכ"ל פיתוח עסקי ושיווק) ובועז כץ (סמנכ"ל טכנולוגיות) במסגרת תוכנית סם זל של המרכז הבינתחומי בהרצליה. עד היום גייסה החברה כ-350 אלף דולר מהמשקיע הסדרתי ג'ף פולבר ומשקיעים פרטיים.

בחודשים האחרונים מנהלת החברה מגעים בנוגע לסבב גיוס נוסף. בעוד השימוש במוצר הקיים הוא חינמי הן למשתמשים והן למארגני הכנסים, המודל העסקי של החברה מתבסס על כוונת החברה להשיק בהמשך שירותי פרימיום לשני הצדדים, שיינתנו בתשלום.