אובמה: "אין פתרון קסם לעלייה במחירי הנפט"

אמר את הדברים במסגרת הנאום השבועי שלו ■ אובמה גם דחה את ההצעות הרפובלקניות לטיפול במצב ■ עפ"י אובמה, צריך להתחיל לחפש מקורות אנרגיה חלופיים

נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס היום (שבת) לעלייה המתמשכת במחירי הנפט ואמר שאין פתרון קל לטיפול בבעיה. את הדברים אמר אובמה במסגרת הנאום השבועי שלו שמשודר ברדיו ובאינטרנט, במסגרתו דחה אובמה את הפתרונות שמוצעים על ידי הרפובליקנים וכינה אותם "גימיק".

"אין פתרון קסם שיוביל להורדת מחיר הנפט או יפחית את התלות שלנו בנפט הזר", אמר אובמה במסגרת הנאום. "אבל מה שאנחנו כן יכולים לעשות זה להציג סדר עדיפויות נכון, ולעשות מאמצים לטיפול בבעיה הדחופה הזאת".

מחירי הנפט בעולם מתקרבים לרמות השיא שנרשמו בשנה שעברה, ולמרות שבדרך כלל באביב חלה עלייה מסויימת במחיר הנפט, הפעם העלייה הייתה מוקדם מהצפוי וזאת על רקע התגברות החששות לעימות עם איראן מה שיפגע באספקת הנפט העולמית. על פי האנליסטים כל עלייה של סנט אחד במחיר הנפט יעלה למשק 1.4 מיליארד דולר.

אובמה אמר שההצעות של הרפובליקנים כוללות רק מילה אחת: "לחפור!". "הבעיה עם ההצעות של הרפובליקנים הינה שאנחנו כבר עושים את זה", אמר אובמה בנאום. "ההצעות שלהם - לא יותר מאשר ססמאות". ההצעה של אובמה היא לחפש מקורות אנרגיה חלופיים ולנסות להוריד את השימוש בדלקים מסורתיים.