באפט: "הייתי קונה מיליוני בתים פרטיים בארה"ב אילו יכולתי"

וורן באפט בראיון ל-CNBC: "אם קונים את הבתים במחירים של היום, ומחזיקים בהם לטווח ארוך, השקעה כזו יכולה אפילו להניב תשואה גבוהה יותר ממניות" ■ רומז על היורש שלו בברקשייר האתווי

"הייתי קונה מיליוני בתים פרטיים בארה"ב אילו יכולתי. לצד המניות בוול סטריט, הבתים הפרטיים הם השקעה אטקרטיבית כיום", כך אומר וורן באפט, "האורקל מאומהה", בראיון לרשת CNBC.

לדברי באפט, אם קונים את הבתים במחירים של היום, ומחזיקים בהם לטווח ארוך, השקעה כזו יכולה אפילו להניב תשואה גבוהה יותר ממניות. באפט ממליץ כיום למי שחושב לרכוש בית בארה"ב לקחת משכנתא ל-30 שנה ולמחזר אותה אם התעריפים יירדו.

באפט, נזכיר, אמר בסוף השבוע כי הוא טעה כשאמר בשנה שעברה ששוק הדיור האמריקני יתאושש במהלך 2011, אך הוא חוזר על ההערכה הזו עכשיו בשנית. לדבריו, ארה"ב מייצרת היום יותר משקי בית ממספר הבתים הנבנים, וזו הסיבה שהביקושים לדירות יגדלו והשוק יתאושש.

להוציא את שוק הדיור, באפט אומר שההתאוששות בארה"ב "בריאה" והזינוק במחירי הנפט לא יערערו אותה. "אני חוזר על מה שאמרתי כבר רבות בעבר - זה לא נכון להיות פסימי בכל הנוגע לכלכלת ארה"ב בטווח הארוך", אמר. עם זאת, באפט לא יופתע אם שיעור האבטלה בארה"ב יחזור לרמה של 9%, לעומת 8.3% היום.

באפט חשף בראיון כי ברקשייר האתווי שבבעלותו השקיעה 175 מיליון אירו בכל אחת מ-8 מניות אירופאיות בסוף 2011, אך לא הסכים לחשוף באילו מניות. הוא אמר גם כי רכש "מעט" מניות IBM ברבעון הנוכחי, והיה רוכש עוד אבל מחירן עלה.

באפט עומד בהחלטתו שלא לחשוף את זהות היורש העסקי שלו בברקשייר, אך רמז כי הוא יגיע מתפקיד ניהולי בכיר בתוך החברה. לדבריו, דירקטוריון ברקשיייר יודע כבר כמה שנים במי הם יתמכו לתפקיד המנכ"ל במקרה שבאפט כבר לא יוכל לשאת את התפקיד מאיזו שהיא סיבה. המועמד עצמו, לדברי באפט לא יודע עוד, הוא לא חבר דירקטוריון של ברקשיר, ולא מדובר בדיויד סוקול.