סמסונג גלקסי Note - צג עצום ועט מגע

ה-Note הוא הכלאה בין סמארטפון לטאבלט, ויש סיכוי גדול שמדובר בקטגוריה חדשה של מכשירים שרק תתפתח בעתיד ■ מדובר במכשיר נישה שמיועד לקהל מאוד מסוים, שייתקל בקושי רב לעבור לטלפון אחר עם צג יותר קטן

הגלקסי Note של סמסונג הוא הכלאה בין סמארטפון לטאבלט, מדובר באחד המוצרים המוזרים יותר שנחתו על מדפי החנויות בתקופה האחרונה, ויש סיכוי גדול, שמדובר בקטגוריה חדשה של מכשירים, שרק תתפתח בעתיד.

מסך: ה-Note מגיע עם מסך בגודל עצום של 5.3 אינץ' באיכות מצוינת. רק לשם השוואה, האייפון מגיע עם צג 3.5 אינץ'. למרות גודלו של הצג, עובי רק 9.65 מ"מ ומשקלו 178 גרם. לא קל, אבל גם לא מאוד כבד. התצורה הגדולה של המכשיר מחייבת הסתגלות של כמה ימים, אולם עדיין הטלפון יכול להיכנס לכיס המכנסיים הקדמי והוא מאפשר לדבר איתו, מבלי להרגיש שהשיחה מתקיימת עם טאבלט. היתרונות של צג גדול הם עצומים. קודם כל, אפשר להקליד בנוחות. המיילים, המסמכים וכל דבר שרוצים לראות, מאפשרים צפייה איכותית מבלי להתפשר או להמתין עד שמגיעים למחשב או לטאבלט.

עט מגע: אחת התכונות המיוחדות של ה-Note, הוא עט מגע המשולב בו. מדובר בקאמבק מתקופת הפאלם פיילוט, בו אנשים היו כותבים בכתב יד את הטקסט על המכשיר. במקרה הזה, אפשר לכתוב על המסך באמצעות יישום מיוחד המגיע עם הטלפון. השילוב של העט, מאפשר לכתוב תזכורות קצרות בכתב יד באמצע פגישה, לשלוח הודעות יותר אישיות ואפילו לכתוב הערות על תמונות. גם כאן, לוקח קצת זמן להסתגל ואחר כך הפעולה הזו הופכת להיות יותר טבעית.

מצלמה: המצלמה הקדמית של המכשיר היא בעלת חיישן 2 מגה פיקסל והיא משמשת בעיקר לניהול שיחות וידיאו. המצלמה האחורית היא 8 מגה פיקסל עם מיקוד אוטומטי, פלאש, תיוג מקום וגם ממשק המשנה את מצבו באופן אוטומטי בין אופקי לאנכי. איכות התמונה מוצלחת מאוד, גם באור יום וקצת פחות במצבי תאורה יותר חשוכים.

חומרה: ה-Note פועל על מערכת ההפעלה אנדרואיד מבית גוגל בגרסה 2.3.6 (ג'ינג'יירבירד). המעבד שלו הוא כפול ליבה במהירות 1.4 ג'יגה הרץ, 1 ג'יגה ram ו- 16 ג'יגה זיכרון, כולל אפשרות להרחבה באמצעות כרטיס לעוד 32 ג'יגה. המסך אמור להיות מוגן מפני שריטות בטכנולוגיית גורילה גלאס.

בשורה התחתונה: הגלקסי Note הוא מכשיר נישה שמיועד לקהל מאוד מסוים, כאשר מי שישתמש בו, ימצא קושי רב לעבור לטלפון אחר עם צג יותר קטן.

מחיר: 5,000 שקל באורנג' (או 140 שקל ב-36 תשלומים), מ-3,300 שקל באתר זאפ.

ציון: 9.