דיווח: צפון קוריאה ביצעה ניסוי בראש נפץ גרעיני עבור איראן

העיתון הגרמני Welt am Sonntag מדווח: צפון קוריאה ביצעה שני ניסויים סודיים בראשי נפץ גרעיניים עם אורניום מועשר בשנת 2010 - אחד מהם לפחות עבור המשטר האיראני

צפון קוריאה ביצעה שני ניסויים סודיים בראשי נפץ גרעיניים עם אורניום מועשר בשנת 2010- אחד מהם עבור המשטר האיראני, כך מדווח העיתון הגרמני Welt am Sonntag, המצטט גורמי ביטחון מערביים.

לפי ההערכות הגורמים, כך מדווח העיתון, המשטר הצפון קוריאני ביצע ב-2010 שני ניסויים גרעיניים - אשר לפחות אחד מהם יועד לבחון טכנולוגיה איראנית. משמעות הדבר היא כי המשטר בטהרן, בסיוע צפון קוריאה, ייצר ואף בחר ראשי נפץ גרעיניים מתוצרתו.

לפי הדיווח, ההערכות מבוססות על נתונים שעובדו על ידי ארגון ה-CTBTO, אשר אמון על אכיפה ויישום האמנה למניעת ניסויים גרעיניים.

ברקע, צפויים נשיא ארה"ב ברק אובמה, וראש הממשלה בנימין נתניהו להיפגש היום בכדי לנסות ולגבש נוסחה לגישור הפער ביניהם בסוגיית איראן בפגישה ממושכת בבית הלבן. אובמה יקדיש יותר מ-4 שעות לשיחה עם נתניהו, דבר המצביע על החשיבות שמייחסים בממשל האמריקני למאמצים לבלימת הפעילות הגרעינית של איראן וליישוב חילוקי הדעות עם ישראל בנושא.

שלוש נקודות מסתמנות כסלעי מחלוקת באג'נדת הפגישה, לפי ה"ניו יורק טיימס": הבית הלבן דחה בקשה ישראלית לדרוש מאיראן להפסיק כליל את פעילות העשרת האורניום לפני קיום מו"מ בינה לבין מדיניות מערביות; אובמה דוחה, בשלב זה לפחות, את דרישת ישראל להציג "קווים אדומים" שיחייבו התערבות צבאית אמריקנית להשמדת מתקני הגרעין של איראן; ומעל לכל, אינו מוכן לקבל הטיעון כי יש הצדקה להפציץ את מתקני הגרעין כדי למנוע מטהרן פיתוח יכולת ליצר נשק גרעיני.