כחלון ביטל את התשלום שגובה בזק עבור קו טלפון על גבי האינטרנט

החל ‏‎‎מאפריל לא תוכל בזק לחייב לקוחות תשתית אינטרנט בחיבור לקו טלפון נייח ■‏‎‎‏ הלקוחות יוכלו לרכוש קו כזה מספק אחר ולחסוך 25 שקל בחודש

‎‎משרד התקשורת החליט לבטל את החיוב בסך 25 שקל שגובה בזק עבור קו האינטרנט מלקוחות שאינם מעוניינים בקו טלפון בנוסף לקו האינטרנט.

כפי שנחשף ב"גלובס", המשרד החליט לבטל את התשלום לחלוטין ולא להסתפק בהפחתת המחיר, תוך שהוא מאלץ את החברה לגלם את מחיר השירות בתוך המחיר שמשלם הלקוח עבור קו האינטרנט.

עד כה, לקוח של בזק בתשתיות, שאינו מנוי לשירותי הטלפון של החברה, שילם שני תשלומים: תשלום אחד עבור גישה לספק אינטרנט בגין קצב הגלישה שצרך (שירות ‏ADSL‏); ותשלום שני בסך 25 שקל עבור מה שמכונה "שירות ‏ADSL only"‎‏".

בעקבות ההחלטה ישלמו לקוחות ה-‏ADSL‏ של בזק תשלום אחד בלבד, עבור הגישה לספק אינטרנט, לפי המהירות שהם צורכים.

ההחלטה מהיום (ג') מבטלת את הכריכה שנוצרה למעשה בין שירות ה-‏ADSL‏ לשירות הטלפוניה, כאשר מספרם של הלקוחות שבחרו להצטרף לשירות ה-‏ADSL‏ במסלול של סל תשלומים חלופי לשירותי טלפוניה, המכונה "קו קל", שמציעה בזק למנוייה, עלה בהרבה על אלה שבחרו במסלול של ה-"‏ADSL only‏".

מכיוון שבאותו סכום חודשי שלקוח משלם עבור ה-"‏ADSL only"‏ (25 שקל), הוא יכול לרכוש "קו טלפון קל" המתווסף לשירות ה-‏ADSL‏ וליהנות בדרך זו גם מגישה לאינטרנט וגם מקו טלפון נייח, אפילו אם קו טלפון זה משמש את הלקוח בעיקר לשם קבלת שיחות נכנסות.