יעקבי: "הוט עשתה טעות פטאלית עם המבצע האחרון"

האנליסט ערן יעקבי מדש ברוקראז' טוען כי המבצע של הוט לא יעיל ועורר את זעמו של הרגולטור, מה שיוביל לפתיחת שוק תשתיות האינטרנט לתחרות מוקדם מהצפוי ■ על אסטרטגיית המחיר של הוט: "לא הוכיחה עצמה ולא מומלצת בשווקים רוויים"

האנליסט ערן יעקבי מדש ברוקראז' מעריך כי המבצע האגרסיבי של הוט (329 שקל לחבילת טריפל וקבלת שירותי ספק אינטרנט 100 מגה ב-20 שקל בלבד לחודש) יפגעו בה בסופו של דבר, בשל הקריאות להקמת שוק סיטונאי (חיוב בזק והוט למכור גישה לתשתיות שלהן במחיר מפוקח) מוקדם מהצפוי.

"ייתכן שהוט עשתה טעות פטאלית עם המבצע האחרון", כותב יעקבי בסקירה שהוציא היום (ג'). "יותר ויותר קולות, גם של תומכי מדיניות משרד התקשורת ובעיקר של כל אמצעי המדיה קוראים להפרדת שירות מתשתיות - כלומר שוק סיטונאי הרבה יותר מוקדם ובגירסה הרבה יותר נוחה לחברות הסלולר והרבה פחות נוחה להוט ובזק".

יעקבי מגדיל לעשות וטוען כי אסטרטגיית המחיר של הוט "לא הוכיחה עצמה במקרים רבים בישראל ובעולם", וכי היא "לא מומלצת על-ידי חברות מחקר בינלאומיות בשווקים רוויים". לדבריו, "התוצאה תהיה כואבת מבחינת השגת נתח שוק לעומת העלויות הפיננסיות והתדמיתיות (ראו הקמפיין של yes כעת: 'אל תתפשרו על פחות')".

יעקבי סוקר את מניות הסלולר לקראת פרסום הדוחות הכספיים של סלקום מחר (ד') בבוקר, וקושר את התוצאות הצפויות בדוחות הכספיים החלקיים שפרסמה פרטנר לאחרונה.

"פרטנר הפתיעה את שוק ההון ביום פרסום הדוחות", כותב יעקבי. "החברה פרסמה תוצאות מקדימות בלבד והודיעה כי היא בוחנת את שווי המוניטין ברכישת 012 סמייל, כך שאולי תהיינה התאמות כלפי מטה, ולכן גם לא הכריזה עוד על דיבידנד.

"מניית סלקום שילמה גם היא מחיר כבד בגין ההודעה, מתוך חשש טבעי שגם היא תצטרך לבצע מחיקות. לאחר בדיקת התוצאות של 013 נטוויז'ן עד כה ביחס להערכת השווי שפורסמה לגביה טרם רכישתה, לא מצאנו הבדלים גדולים.

"הסיכוי שנופתע מחר עם פרסום התוצאות קטן מאוד. יותר מזה, אנו מאמינים כי גם הסיכוי למחיקות בפרטנר ירד, למרות היחלשות מסויימת של 012 סמייל ברבעונים האחרונים המשמעות היא דיבידנדים".

ואכן, יעקבי מעריך כי פרטנר תחלק דיבידנד של 270 מיליון שקל, וסלקום תחלק 75-120 מיליון שקל דיבידנד.

"דעתנו על מחיר מניות הסלולר ידועה - לוקח בחשבון רק תסריטים מאד קיצוניים בעתיד הקרוב. ההודעה מהיום של בזק לגבי ביטול חיוב על קו טלפון בנוסף לאינטרנט היא דוגמה לכך. ואף מילה על עסקת מכירת פרטנר...".