דלק US מסכמת שנת שיא: 158.3 מיליון דולר רווח נקי

הציגה ברבעון הרביעי הפסד נקי כתוצאה מירידה ברווחי הזיקוק במפרץ מקסיקו וירידה במחירי האספלט ■ עוזי ימין, נשיא ומנכ"ל החברה: "המשכנו להשיב תמורה לבעלי המניות"

חברת דלק US מקבוצת דלק, ממשיכה להיות נקודת האור של קבוצת דלק בשליטתו של בעל השליטה יצחק תשובה. החברה, הפועלת בתחום זיקוק והפצה של מוצרי נפט וכן הפעלה של תחנות תדלוק ומרכזי נוחות ברחבי ארה"ב, מדווחת היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של שנת 2011 וכן לשנה כולה, תוך שהיא מסכמת רווחי שיא בשיעור שנתי.

בשנת 2011 הרווח הנקי של דלק US הסתכם ב-158.3 מיליון דולר, זאת לעומת הפסד של כ-79.9 מיליון דולר בשנת 2010. הכנסות החברה הסתכמו ב-7.1 מיליארד דולר, זינוק של 47% לעומת הכנסות של 3.7 מיליארד דולר אשתקד.

ברבעון הרביעי של השנה, דיווחה החברה על הפסד נקי של 6 מיליון דולר, לעומת הפסד של 70.9 מיליון דולר אשתקד. ההפסד נבע משילוב של ירידה חדה במרווחי הזיקוק ביחס לנפט שמקורו במפרץ מקסיקו, וירידה במחירי האספלט באזורי הפעילות.

נכון ל-31 בדצמבר 2011, בקופת החברה נרשמו מזומנים ושווי מזומנים של 225.9 מיליון דולר, כאשר סך נכסי החברה הסתכמו בכ-2.2 מיליארד דולר.

"כושר הזיקוק גדל ביותר מכפליים"

עוזי ימין, נשיא ומנכ"ל דלק US, התייחס לתוצאות החברה: "במהלך 2011, הגדלנו את כושר הזיקוק שלנו ביותר מכפליים, עם הרכישה של בית זיקוק שני, והרחבנו משמעותית את תיק הנכסים הלוגיסטיים באזורי פעילותינו. במקביל, העלייה החדה ברווחיות סייעה לחברה להקטין את החוב הפיננסי בניכוי מזומנים בכ-40 מיליון דולר, בשעה שהמשכנו להשיב תמורה לבעלי המניות שלנו באמצעות שילוב של דיבידנדים סדירים ומיוחדים".

במהלך החודשים האחרונים, השלימה החברה 3 רכישות של נכסים לוגיסטים באזור פעילות. בדצמבר 2011 רכשה דלק צינור להובלת נפט גולמי, שאורכו כ-300 ק"מ, המקשר בין מזרח טקסס ומפרץ מקסיקו "Paline" בכ-50 מיליון דולר; בינואר 2012 רכשה החברה צינור להובלת נפט גולמי, שאורכו כ-55 ק"מ, המקשר את בית הזיקוק בטיילר למקורות אחסון הנפט של דלק באזור Nettleton, טקסס, בתמורה לכ-12 מיליון דולר; ובפברואר 2012 רכשה החברה צינור להובלת דלקים באורך של כ-32 ק"מ וטרמינל לשיווק מוצרים באיזור בית הזיקוק בטיילר תמורת כ-11 מיליון דולר.

באשר לפעילות לפי מגזרים, מגזר הזיקוק הניב לחברה תרומה תפעולית של כ-30.7 מיליון דולר ברבעון, בהשוואה לתרומה של כ-11.7 מיליון דולר אשתקד. הגידול בתרומה נובע מעליית מרווחי הזיקוק וגידול בתפוקה של בית הזיקוק בטיילר, טקסס.

המגזר הקמעונאי הניב לדלק US תרומה תפעולית של כ-10.7 מיליון דולר, בהשוואה לכ- 8.2 מיליון דולר אשתקד. העליה ברווחיות נבעה מגידול במכירות בחנויות דומות הן של מוצרים קמעונאיים והן של דלקים, בנוסף לגידול במרווח השיווק של הדלקים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

התרומה התפעולית של מגזר השיווק הסתכמה ב-6 מיליון דולר, לעומת 6.6 מיליון דולר אשתקד. היקף המכירות של המגזר הסתכם בכ-15,337 חביות ליום, גידול של כ-6.8 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד.