אישור עסקת האג"ח ביוון שלח את אירופה לעליות שערים

ממשלת יוון הצליחה להשיג את הסדר החוב הגדול ביותר בהיסטוריה ■ דוח התעסוקה בארה"ב שוב הפתיע לטובה ■ האינפלציה בסין התקררה במעט בחודש פברואר

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ו') בעליות שערים לאחר הצלחת העסקה להחלפת האג"ח היווניות, ולקראת אישורה הסופי של חבילת הסיוע ליוון ביום שני בבריסל. יצויין כי אתמול נרשמו עליות חדות ביבשת בתגובה להצלחה שהסתמנה כבר אז לממשלת יוון בעסקת החלפת האג"ח. גם דוח התעסוקה שהפתיע לטובה בארה"ב השפיע על הסנטימנט החיובי.

ממשלת יוון הודיעה היום באופן רשמי כי השיגה את מטרתה והשלימה את עסקת החלפת האג"ח בקרב הנושים הפרטיים עם השתתפות בהסכמה של 85.8% מהנושים (הרבה יותר מהסף המינימלי הנדרש שעמד על 75%) בנוסף הודיעה כי תפעיל הסדר כפוי ותשיג את השתתפות 97.5% מכלל הנושים. מדובר בהסדר החוב הגדול ביותר בהיסטוריה, ובעקבותיו צפוי אישור של חבילת הסיוע ביום שני על ידי שרי האוצר של אירופה שייפגשו בבריסל.

בארה"ב התפרסם דוח התעסוקה לחודש פברואר שהפתיע לטובה: הדוח מצביע על התווספות של 227 אלף משרות למגזר הפרטי בחודש פברואר. הצפי עמד על עלייה של 210 אלף משרות בחודש פברואר על פי סקר "בלומברג" הכולל 94 כלכלנים. זה החודש השלישי ברציפות שבו מספר המשרות החודשיות שנוצרו חוצה את רמת ה-200 אלף. על פי הערכות זהו סימן חיובי של שיפור בשוק התעסוקה שתומך בהתרחבות הכלכלה האמריקנית.

בין המניות הנמצאות במוקד, נציין את מניות הבנקים Deutsche Postbank Ag , ו-Commerzbank Ag

נעילה חיובית באסיה

בורסות אסיה נעלו את המסחר היום (ו') בעליות שערים חדות על רקע נעילה חיובית בוול סטריט אמש. מדד הניקיי ביפן זינק כ-2% וחצה את רמת ה-10,000 נק' - מדובר ברמת שיא שלא נרשמה מאז אוגוסט האחרון. חברות היצוא הגדולות ביפן הובילו את העליות על רקע התחזקות הדולר מול הין היפני. מדד ההנג-סאנג בהונג קונג רשם עלייה של כ-1%. המדדים קפצו היום באסיה על רקע פרסום מדד המחירים לצרכן בסין המראה כי האינפלציה בסין מתקררת במעט. עוד סיבה לאופטימיות, הצלחה לעסקת חילופי האג"ח ביוון.

מדד המחירים לצרכן בסין עלה בחודש פברואר ב-3.2%, קצב האיטי ביותר מזה 20 חודשים, מה ששלח את האינפלציה לרמה הנמוכה ביותר מזה שנתיים ומאפשר לממשלה הסינית לנקוט בחופשיות גדולה יותר כדי להאיץ את הכלכלה. הציפיות המוקרדמות עמדו על עלייה של 3.4% במדד המחירים לצרכן לחודש פברואר. יצויין כי בחודש ינואר נרשמה עלייה של 4.5% על רקע עלייה חזקה מאוד בביקושים.

בוול סטריט הצליחו המדדים לסיים את המסחר בעליות שערים כאשר יוון עומדת ברקע. אמש פורסם דיווח בסוכנות "רויטרס" לפיו שיעור ההשתתפות של הנושים בעסקת החלפת אג"ח ביוון עומד על 85%. היום מדווחת יוון כי שיעור ההשתתפות בהסכמה בקרבהנושים עמד על 85.8% וכמו כן המדינה תפעיל כללים להסדר כפוי, מה שיוביל לשיעור השתתפות של 97.5% מהנושים. המשמעות היא שיוון ניצלה ממצב של חדלות פירעון והבטיחה את חבילת החילוץ.

היצואניות היפניות הגדולות מרכזות עניין רב ומובילות את העליות ביפן, כאשר הדולר מתחזק לרמה של 81.80 מול הין. נציין את Sony Corp ואת Mazda Motor Corp .