ספרד: ועדי העובדים ישביתו המשק במחאה על הרפורמות

בוועדי העובדים לא אוהבים את הרפורמות החדשות בשוק העבודה וקוראים לשבית ב-29 במארס ■ למרות זאת, הם לא צפויים לרתום למאבק מספיק גופים על מנת למנוע את הוצאתן לפועל של הרפורמות

ועדי העובדים בספרד מאיימים על שביתה כללית במשק הספרדי ב-29 במארס במחאה על הרפורמות שמעבירה הממשלה בתחום חוקי העבודה במדינה, במה שמסתמן כקריאת תיגר הכי גדולה מצד ועדי העובדים נגד הצעדים של הממשלה עד כה.

הקש ששבר את גב הגמל מבחינת ועדי העובדים במדינה הינה הרפורמה הכללית שאושרה בחודש שעבר בחוקי העבודה הקשוחים של המדינה . "הרפורמה הזאת הינה בגדר נסיגה ברוטאלית בכל מה שקשור לדרך שבה מעסיקים ומפטרים עובדים", אומר איגנסיו פירננדז טושו, יושב ראש אחד הוועדים בספרד.

אחד הנושאים שהוועדים יוצאים נגדו ברפורמות החדשות הינו בתחום הפטורים. הרפורמות החדשות מפחיתות משמעותית את הפיצויים שהמעסיקים צריכים לשלם למפוטרים. על פי רוב הכלכלנים, הפיצויים הגבוהים שהמעסיקים היו מחוייבים לשלם למפוטרים מנעו מהמעסיקים להעסיק עובדים חדשים ובשל כך חלה עלייה מתמדת באחוז האבטלה במדינה שרושמים רמות של מעל ל-20%.

על פי ההערכות, ועדי העובדים לא יצליחו לגייס מספיק גופים על מנת למנוע להוציא לפועל את הפרורמות החדשות שממשלתו של מאריאנו ראחוי מנסה להעביר על מנת לטפל במצבה הכלכלי של ספרד וליהמנע מגורל הדומה ליוון. במסגרת הרפורמות שאושרו עד כמה נמצאים העלאת מיסים בהיקף של 15 מיליארד אירו, הפחתה דרסטית בתקציבי המשרדים הממשלתיים, הגברת הפיקוח על ההוצאות של המחוזים השונים בספרד ורפורמה נרחבת בסקטור הבנקאות במדינה.