הערכות: הוט תגרוף 30 מיליון שקל מהעלאת התעריפים

מדובר בתוספת של כ-1% להכנסות החברה ■ ייתכן כי הסכום יממן את מבצע הטריפל התחרותי ■ הוט: "ההערכות רחוקות מהמציאות, העדכון היה בשוליים"

לפני שבועות ספורים העלתה הוט תעריפים ללקוחות האינטרנט, הטלפון והכבלים. בזמנו הוסבר כי עדכון המחירים ישפיע על שיעור מצומצם של לקוחות, אולם מבדיקת "גלובס", בהתבסס על הערכת מספר המנויים במסלולים שבהם חלה ההעלאה, עולה כי הוט תשלשל לכיסה כ-30 מיליון שקל בשנה בעקבות העדכון, ורובם עשויים להתגלגל לרווח הנקי, אם כי הדבר תלוי במבצעים אחרים בחברה. הוט סירבה לספק נתונים מדויקים, ולכן מדובר בהערכות.

בשירותי הטלפוניה עודכנו המחירים במסלולים השונים, בחלקם עלה המחיר לדקת שיחה, ובחלקם מתייחסת העלייה לדמי המנוי החודשיים.

טלפון: 18.6 מיליון שקל בשנה

לפי ההערכות, 5% מנויים על השירות הטלפוני בלבד ויספגו עלייה של 5 שקלים בדמי המנוי החודשיים. עלייה זו מתורגמת ל-1.9 מיליון שקל בשנה.

רוב מסלולי הטריפל כוללים מסלולים של בנק דקות בשיחות הטלפון. המסלול המוזל אינו כולל "בנק דקות", ולפי ההערכות, מנויים עליו כ-5% מלקוחות הטלפוניה. לקוחות אלה יספגו עלייה של 2.1 אגורות לדקת שיחה בחיוג לנייח, שתתורגם לפי התחשיב ל-1.5 מיליון שקל בשנה.

חלק הארי של התייקרות מחירי הטלפון יבוא מכיסם של הלקוחות שמנויים על מסלולי טריפל שאינם כוללים שיחות טלפון לקו נייד. מסלולים אלה הוצעו עד סוף שנת 2010 כך שההנחה היא שמדובר בכל הלקוחות שהצטרפו עד אז ולא שדרגו או שינו את המסלול שעליו מנויים במהלך 2011 ועד היום.

כתוצאה מהעלאת המחיר לדקת שיחה בחיוג לנייד ב-5 אגורות, ובהסתמך על דפוסי שימוש ממוצעים של ביצוע 80 דקות שיחה בחודש לקו נייד, מדובר על תוספת של 15.2 מיליון שקל בשנה, אם מדובר על 50% מכלל לקוחות הטלפוניה. במקרה שמדובר ב-80% מהלקוחות, הסכום יגדל ל-24.3 מיליון שקל בשנה.

טלוויזיה: 14 מיליון שקל בשנה

שירותי הטלוויזיה התייקרו בנישת הפרימיום, כלומר ערוצי התוכן בתשלום נוסף. מחיר חבילות הבסיס לא השתנה.

500 אלף ממנויי הטלוויזיה משלמים מדי חודש עבור מנוי לספריית ה-VOD. העלאת המחיר ב-2 שקל, מ-17.90 שקל ל-19.90 שקל, תתורגם להכנסה שנתית של 12 מיליון שקל.

עלייה אחרת בתחום הטלוויזיה כוללת התייקרות של 1-2 שקלים בחבילות הנישה ובהן חבילות השפות או חבילת דיסני. למשל, חבילת הערוצים בערבית שעלתה לכ-20 שקל, במקום 18 שקל.

בהנחה ש-100 אלף לקוחות מנויים על חבילה אחת, עדכון המחיר יתורגם לכ-2 מיליון שקל.

חבילות ערוצי הספורט התייקרו בכ-5 שקלים. התייקרות זו, בכפוף לאישור מועצת הכבלים והלוויין, מקורה במחירים שקובעת חברת ערוץ הספורט, ולכן חלה גם על מנויי yes.

מנויי חבילת הספורט 1+2, הכוללים לפי ההערכות כ-120 אלף מנויים, יוסיפו יותר מ-5 מיליון שקל לקופת הוט ולקופת חברת ערוץ הספורט, בחלוקה של 50% לכל אחת, מה שיתורגם לכ-2.5 מיליון שקל לקופת הוט. יצוין כי המחיר לחבילה זו, היקרה מבין ערוצי התוכן, של כ-65 שקל, נובע בין היתר ממחיר זכויות השידור של משחקי הספורט.

אינטרנט: 5% ישלמו 700 אלף שקל

העלאת מחירי האינטרנט ב-1.5 שקל לחודש למנוי מתייחסת למנויים שאינם נמצאים במסגרת מסלול מבצע. לפי ההערכות, מדובר ב-5% מכלל לקוחות האינטרנט, שישלמו להוט תוספת של 700 אלף שקל בשנה.

תקנוני החברה מאפשרים להוט לעדכן מחירים. העדכון הפתיע את רוב הלקוחות, שטוענים כי לא קיבלו כל הודעה. בהוט הוסבר כי נשלחה הודעה באמצעות "מעטפית" במסך הטלוויזיה לצד עדכון פרטני בחשבוניות.

מיד לאחר הפרסומים בדבר עליית המחירים, יצאה הוט במבצע שטלטל את הענף: חבילות טריפל במחיר מיוחד של 330 שקל, תוך שיתוף-פעולה עם החברה-הבת הוט נט לשילוב ספקית אינטרנט ב-20 שקל בחבילות למהירות 100 מגה. מאז שונו תנאי המבצע וכללו מהירות גלישה של 30 מגה. השבוע הודיעה הוט כי תפסיק את המבצע המשותף.

התזמון בין התייקרויות התעריפים וקמפיין המבצע במחיר האגרסיבי לא היה מקרי - ההכנסות של עשרות מיליוני השקלים לקופת הוט בעקבות עדכון המחירים יממנו את מבצע הטריפל התחרותי.

לפי דוחות הוט, הכנסות החברה ב-3 הרבעונים הראשונים של 2011 היו כ-2.5 מיליארד שקל. הרווח הנקי באותה תקופה היה 216 מיליון שקל. הרווח הנקי בכל 2010 היה 106 מיליון שקל.

מהוט נמסר בתגובה כי "ההערכות שעליהן מבוססת הידיעה רחוקות מהמציאות. עדכון המחירים היה בשוליים ואינו בר-השוואה למהלך הדרמטי שהובלנו לאחרונה, של הוזלת מחירים - עד 40% בחבילת התקשורת הביתית. בניגוד למתחרינו, אנו מאפשרים ללקוחות חדשים וקיימים להצטרף לשלל המבצעים החדשים".

העלאת תעריפים
 העלאת תעריפים