הבורסה ננעלה בעליות בהובלת הבנקים; דיסקונט זינקה 8%

בנק ישראל הגמיש את דרישות הלימות ההון של הבנקים ■ חוזים יציבים בוול סטריט ■ טאואר מזנקת 6% ברקע חוזה בקוריאה ■ הערב: ישיבה לחתימה על חוזה "תמר"-חח"י

הודעת בנק ישראל על הגמשת דרישות הלימות ההון מהבנקים (הרחבה בהמשך) הקפיצה היום (ד') את הבורסה בתל אביב, שנתמכה למן הפתיחה בעליות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט, כאשר מדד הנאסד"ק ננעל בשיא של 12 שנים, מעל 3,000 נקודות.

בנק ישראל דורש מהבנקים לעמוד בשנים הקרובות בהלימות הון של 9% לעומת 11% בטיוטה הקודמת, כאשר הבנקים הגדולים במערכת - פועלים ולאומי - יידרשו להלימות הון של 10%. על פי בנק ישראל, ההוראה המרוככת תתרום לאשראי במשק, שכן הבנקים יצטרכו לרתק פחות הון על מנת לעמוד בהלימות ההון החדשה, והמופחתת כאמור.

חיים נתן, כלכלן ראשי במנורה מבטחים פיננסים, מציין בעקבות הודעת בנק ישראל כי ההודעה הינה חיובית ביותר. לעומת הציפייה ליחס הלימות הון גבוה יותר, ניתנה "הנחה" מסויימת ביחס הלימות ההון שיידרש מהבנקים. "להנחייה הזו יש מספר משמעויות חיוביות. הראשון, והחשוב ביותר הינה הקלה במחנק האשראי במשק. העלאת הדרישה המקומית, היתה עלולה להביא את הבנקים להיות סלקטיביים יותר במתן האשראי. העובדה שההנחייה הנוכחית מרחיבה יותר, תאפשר להם להקל על מתן אשראי, והדבר חיובי הן ללווים גדולים, והן לחברות קטנות והדבר צפוי לתמוך בצמיחה במשק. המשמעות השניה הינה אפשרות לחלוקת דיבידנד בשנים הבאות. לצעד זה ישנה משמעות כי הוא הופך את ההשקעה בבנקים לאטקרטיבית יותר בעיקר עבור משקיעים זרים. כך ייתכן, ולמהלך הזה תהיה משמעות חזקה יותר לכלל הבורסה שנחנקה מהיעדר משקיעים זרים. ההודעה חיובית הן למשק, הן לבנקים ויכולה להועיל למחזורי המסחר ולביצועי הבורסה המקומית".

הבנקים מזנקים בעקבות טיוטת בנק ישראל

עונת הדוחות נמשכת והבוקר פרסמה אלביט מערכות את תוצאותיה לשנת 2011. החברה דיווחה על עלייה של 5% בהכנסות הרבעוניות ל-841.9 מיליון דולר, בעיקר בשל עלייה בפעילות בתחום המערכות המוטסות. הרווח הרבעוני נחתך ל-60.6 מיליון דולר כתוצאה מביטול רישיונות יצוא לטורקיה. על בסיס GAAP, עברה החברה להפסד של 13 מיליון דולר ברבעון לעומת רווח ברבעון המקביל.

לאחר סיום המסחר תפרסם בזק את דוחותיה. בזק, אגב, פרסמה היום הצעת רכש לכל מניות וואלה שבידי הציבור במחיר של 5.25 שקל למניה.

מניות הבנקים רשמו עליות חדות לאחר שהמפקח על הבנקים בבנק ישראל, דודו זקן, פרסם היום את טיוטת ההנחיה לבנקים בישראל, הקובעת יחס הון ליבה מינימאלי של 9% עבור כל הבנקים בישראל ליישום עד ה-1 בינואר 2015, ויחס של 10% עבור שני הבנקים הגדולים, פועלים ולאומי ליישום עד ה-1 בינואר 2017. נציין גם את דיסקונט מזרחי טפחות .

חוזה ענק לטאואר בדרום קוריאה: חברת השבבים ממגדל העמק הודיעה היום כי תפתח ב"ייצור המוני" של מגברי אודיו עבור חברת DMB הקוריאנית. לפי הערכות בשוק, החוזה יניב לטאואר הכנסות של מעל 20 מיליון דולר בשנת 2013.

הסכם הגז הגדול בין חברת החשמל לשותפויות מאגר "תמר" ייחתם היום, לאחר שבישיבה שנערכה אמש הגיעו הצדדים להסכמות בנוגע למחלוקת ביניהם. ההסכם הינו בהיקף של 8 מיליארד דולר ל-15 שנה, המבטא מחיר של 5 דולר ליחידת חום (לפי כמות של 3 BCM לשנה). ההיקף הכולל של העסקה עשוי להיות גבוה אף יותר, אם תמומש האופציה להגדלת כמות הגז ב-60%. ההסכם ישפיע על ישראמקו , אבנר ודלק קידוחים השייכות לקבוצת דלק .

אלרון , מקבוצת אי.די.בי, דיווחה הבוקר על פעילותה ותוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2011. החברה ביצעה במהלך 2011 מימושי חברות מוחזקות בסך 55 מיליון דולר, אשר הניבו לאלרון רווח של כ-31 מיליון דולר. הרווח ברבעון הרביעי הסתכם בכ-9 מיליון דולר בעוד ההפסד בשנת 2011 הסתכם בכ-17 מיליון דולר.

מניית רדוויז'ן זינקה לאחר שפתחה את היום עם פער חיובי של כ-13.5% כך שהיא צפויה להמשיך בראלי של הימים האחרונים. הבוקר דיווחנו כי המו"מ שמנהל הבעלים זהר זיסאפל למכירת החברה עשוי להיסגר היום או בימים הקרובים. החברה מסרה בתגובה לפניית הבורסה כי אין לה על מה לדווח.

דארן שאו, מנהל מחלקת המחקר של UBS ניירות ערך, פרסם הבוקר סקירה מקיפה על מניית פרטנר . בשורה התחתונה ממליץ שאו "קניה" לפרטנר עם מחיר יעד של 40 שקל.

מודיעין ושמן נפט וגז המשיכו לרכז עניין רב לאחר שאתמול קיימה השותפות מסיבת עיתונאים, במסגרתה היא פרסמה את תוצאות הסקרים לרישיון "גבריאלה" (70%), הנמצא בין נתניה לאשדוד. לפי התוצאות התגלה נפט בכמות של כ-128 מיליון חביות נפט באיכות טובה ברשיון.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]