בדיקת "גלובס": השעון המתקתק של מניות הביומד שבשימור

חברות ביומד צעירות הונפקו בתנאים מיוחדים ב-2005, וכעת לא עומדות בתקנות ונמצאות בסכנת מחיקה מהמסחר

חברת טי.אר.די אינסטרום (TRD instrum), שנסחרת ברשימת השימור בבורסת תל אביב, פרסמה אתמול הודעה לפיה ביקשה מן הבורסה ארכה בטרם תמחק את מניותיה מן המסחר. תקופת השימור של טי.אר.די אמורה להסתיים ב-15 ביולי, והחברה מבקשת ארכה של חצי שנה.

TRD מפתחת מכשירים לרופאי שיניים, והיא רשמה מכירות של 4.2 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2012, והפסדים של 1.4 מיליון שקל. היא הונפקה בבורסה ב-2006 וגייסה 46 מיליון שקל במניות ואג"ח. מחצית מהם הפסידה ב-2007 כתוצאה מהשקעה בדולר.

החברה עברה שני הסדרים עם בעלי אג"ח, ולבסוף עברה השליטה בחברה לקבוצת U-Trend שבבעלות נפתלי מנדלוביץ' ז"ל. עורך הדין של טי.אר.די, תומר ברם ממשרד ברם ושות', מציין במכתבו לבורסה כי כל המהלכים שביקשה החברה לבצע כדי להציל את עצמה היו תלויים במנדלוביץ', ולכן דרושה ארכה להתארגנות מחדש.

לפי כללי השימור בבורסה, הציבור צריך להחזיק במניות ששווין לפחות 5 מיליון שקל מהחברה, להוות 15% מהחזקות החברה וכן אסור שההון העצמי של החברה יפחת מ-2 מיליון שקל. חוקים אלה מתקשחים בשנה השנייה ברשימה, והחזקות הציבור בטי.אר.די שוות ל-1.68 מיליון שקל בלבד.

טי.אר.די הונפקה במסגרת כללים מיוחדים להנפקת חברות מו"פ, והייתה פטורה מכללי השימור למשך שלוש שנים, כמו שאר חברות הביומד הצעירות שהונפקו מ-2005. כעת, תקופת החסד הסתיימה.

ארבע חברות ביומד נוספות נמצאות ברשימת השימור. בי קונטקט, שהפכה לריל אימג'ינג, נמצאת בה מיולי 2010; סיאלו ואינטרקיור הונפקו ב-2011; ולייפווייב נמצאת ברשימה מאז ינואר 2012.

"אנחנו מתחילים בשיווק של השתל החלול שלנו, ומטרתנו להגיע לאקזיט במוצר, וכך להעלות ת שווי השוק", אמר איציק הניג מסיאלו. בועז ארנון, את תגובתו של מנכ"ל ריל אימג'ינג לא היה ניתן להשיג עד מועד סגירת הגיליון.

את תגובות לייפווייב ואינטרקיור לא ניתן היה להשיג.

ישנן חברות ביומד בורסאיות נוספות שסבלו בשנים האחרונות משחיקה הדרגתית במחיר המניה. חלק מהן מממנות את פעילותן המעטה בגיוסים קטנים כל פעם כשהמניה יורדת. אחד הסופים האפשריים לטי.אר.די הודגם על ידי אולטרה שייפ, שמכרה פעילותה והפכה לשלד בורסאי. דשדוש עד מחיקה מרשימה היא האפשרות השנייה.

תקופת החסד מסתיימת
 תקופת החסד מסתיימת