אורי יהודאי, מנכ"ל פרוטרום, משתכר כ-22 אלף שקל ביום

טבלת שכר הבכירים: יהודאי התמקם במקום החמישי ■ מנכ"ל בזק אבי גבאי זכה לשכר בעלות של 6.3 מיליון שקל ■ למרות הפסד של 57 מיליון שקל ב-2011, המנכ"לים המשותפים לשעבר בגמול נדל"ן זכו לשכר בעלות של 2 מיליון שקל

הדוחות הכספיים של החברות הציבוריות שהתפרסמו היום, הזניקו שלושה מנהלים חדשים לרשימת 20 שיאני השכר ל-2011. במקום החמישי בטבלה, עם עלות שכר של כ-8 מיליון שקל, התמקם אורי יהודאי, נשיא ומנכ"ל פרוטרום .

ב-2010, נציין, עמדה עלות שכרו על 7.2 מיליון שקל. רכיב השכר מתוך עלות שכרו של יהודאי אשתקד היה 3.7 מיליון שקל (308 אלף שקל בחודש), וכן נכללו בה הטבה בגין האופציות שניתנו לו בסך של כמיליון שקל, ומענק של 3.35 מיליון שקל. פרוטרום מציינת בדוחותיה כי המענק ניתן בהתבסס על ביצועי 2011, שנה בה הצליחה החברה לרשום הכנסות שיא, אולם הרווח הנקי שלה קטן בכ-5%. בסך הכל, זכו בכירי פרוטרום לעלות שכר כוללת של כ-14 מיליון שקל.

את שני המיליונרים הנוספים סיפקה חברת התקשורת בזק , שפרסמה את דוחותיה אתמול לאחר סיום המסחר. בזק שבשליטת שאול אלוביץ' שילמה לחמשת בכיריה לא פחות מ-23.1 מיליון שקל ב-2011, בשעה שהחברה סיימה את השנה עם ירידה בהכנסות וברווח. בראש מקבלי השכר הגבוה נמצא אבי גבאי, מנכ"ל בזק, שעלות שכרו עמדה אשתקד על 6.3 מיליון שקל, 2.7 מיליון שקל מתוכם הם שכר, וכמיליון שקל הם החלק היחסי בשנה זו בגין שווי אופציות הפאנטום שהוענקו לו.

כן זכה גבאי למענק בגובה 2.5 מיליון שקל, המהווה 120% מהשכר ללא תנאים נלווים. הבונוס ניתן לו על בסיס עמידה בשלושה יעדים: יעד EBITDA, שיהווה 70% מחישוב הבונוס; פרמטרים בהתקדמות רשת ה-NGN, המהווים 15% מהחישוב; ויעד ביחס ללקוחות הטלפון והאינטרנט בשוק הפרטי.

שכר של 2.5 מ' ש' למנכ"ל שנפ

גיל שרון, מנכ"ל חברת הבת פלאפון, נהנה אשתקד מעלות שכר שנתית של 5.9 מיליון שקל, מה שמיקם אותו במקום ה-11 בטבלה. שכרו של שרון היה 2.9 מיליון שקל, וגם הוא קיבל בונוס לפי אותה נוסחה, שהעניקה לו 1.9 מיליון שקל. עלות אופציות הפאנטום שלו עמדה על 1.1 מיליון שקל.

שלושת שיאני השכר הנוספים מקרב בכירי בזק הם איציק בנבנישתי, מנכ"ל בזק בינלאומי, אלן גלמן, המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים של בזק, ורן גוראון סמנכ"ל השיווק. עלות שכרו של בנבנישתי עמדה על 4.6 מיליון שקל, כ-2 מיליון שקל מתוכם הם שכר והשאר מענק ואופציות. עלות שכרם של גלמן וגוראון הסתכמה בכ-4 מיליון שקל ו-2.2 מיליון שקל, בהתאמה.

על אף שהיא חברה קטנה ומפסידה (57 מיליון שקל ב-2011), גמול נדל"ן שבבעלות גמול השקעות של ליאון רקאנטי ויצחק גוילי, שילמה לצמד המנכ"לים שלה לשעבר סכום כולל של 2 מיליון שקל. ארז בנדל, שפרש מהחברה בסוף השנה שעברה, זכה לדמי ניהול של 1.1 מיליון שקל, ושותפתו לניהול, טלי מיש ורד שהועסקה בגמול נדל"ן עד חודש מאי 2011, זכתה תמורת חמשת החודשים הללו לשכר בסך 935 אלף שקל.

גם חברת המצברים שנפ, ש-33% ממניותיה נמכרו לקרן סקיי לפני שנה, הכניסה מנהל שלה לטבלה - אורי רוזנשטיין, שעלות השכר שלו אשתקד עמדה על 2.5 מיליון שקל, כ-2 מיליון שקל מתוכם הם שכר. רוזנשטיין הוא גם בעל מניות בחברה (12.3%). מנהל הכספים בשנפ, יעקב פניגשטיין, נהנה מעלות שכר של 1.2 מיליון שקל, רובם כשכר.

22
 22