ציון קינן: "זה לא הזמן לניסויי מעבדה של הרגולטורים"

מנכ"ל בנק הפועלים בוועידת הגליל: "יש פוטנציאל להאטה של הפעילות הכלכלית ולעלייה באבטלה"

"מבחינתו של המגזר הפרטי חלה עלייה משמעותית באי הוודאות הרגולטורית, על רקע גל של חקיקות וניסיונות לחקיקה. אין זה הזמן לעשות 'ניסויי מעבדה' רגולטוריים על המשק הישראלי. להיפך, זה הזמן לחזק את הביטחון העצמי בכללי המשחק ששוררים במשק. זה הזמן להחזיר את האמון של משקיעים בארץ ובחו"ל בפוטנציאל הגדול של המשק", אמר מנכ"ל בנק הפועלים ציון קינן בוועידת הגליל שהתקיימה היום (ג') בנהריה.

קינן סיפר כי "אין כמעט יום שעובר מבלי שאשמע מאיש עסקים זה או אחר משפט ברוח של 'פעם ידעתי בבירור מה כללי המשחק לפעילות העסקית שלי בישראל, אולם כיום הכל פתוח וכללי המשחק לא ברורים. במצב כזה, תגובתו הטיפוסית של איש עסקים היא 'להיכנס לבונקר', ולעכב החלטות בנוגע להשקעה משמעותית או הגדלת הפעילות, או העברת פעילות לחו"ל".

קינן הזהיר כי "כאשר אנשי עסקים ובעלי חברות רבים עושים זאת, יש לכך פוטנציאל שלילי ברמה המאקרו כלכלית, העלול להביא להאטה של הפעילות הכלכלית ולעלייה באבטלה".

עוד התייחס קינן לחשיבות הרבה של מגזר העסקים הקטנים למשק: "אחת הדרכים החשובות ביותר לפיתוח הכלכלה, לקידום שוויון הזדמנויות ולהבטחת עתידם של הצעירים היא עידוד עסקים קטנים. בישראל קיימים כ-480 אלף עסקים קטנים עד בינוניים, שהם הרוב המכריע של העסקים במשק. חלק משמעותי מן העסקים הקטנים שייכים לצעירים ומנוהלים על ידם. העסקים הקטנים הם מקור תעסוקה מרכזי, פזורים בכל הארץ ובכל המגזרים, והם מייצרים תעסוקה לכל סוגי כוח האדם, החל ממהנדסים ועד עובדי כפיים".

קינן סקר את תוכנית הפעולה של בנק הפועלים בנושא עסקים קטנים: "הבנק הציב לעצמו יעד מרכזי - הגדלת הפעילות מול העסקים הקטנים והכרזנו על השנה הנוכחית 2012 כ"שנת העסקים הקטנים" בבנק הפועלים. במסגרת זו נעניק אשראי לעסקים קטנים ובינוניים בהיקף של יותר ממיליארד שקל והקמנו קרן חדשה של 100 מיליון שקל לצמיחה של עסקים קטנים, תוך ליווי מקצועי, תנאים מועדפים ומעטפת שירות כוללת של הכוונה מקצועית ופיננסית לניהול העסק".