הוט-נט מבקשת שבזק תשווק אותה במבצעים

אם בזק תיאלץ לשווק את הוט-נט במסגרת המבצעים שלה - היא תצטרך לחשוף את כל תוכניותיה באינטרנט לקבוצת הוט, שהיא המתחרה שלה

ספקית האינטרנט הוט-נט מבקשת מבזק לשווק את שירותיה במסגרת המבצעים שהיא עושה עם יתר ספקיות האינטרנט - כך נודע ל"גלובס". הוט-נט היא ספקית האינטרנט של קבוצת הוט.

אם בזק תיאלץ לשווק את הוט-נט במסגרת המבצעים שלה, החברה תצטרך לחשוף את כל תוכניותיה באינטרנט לקבוצת הוט, שהיא המתחרה שלה, וזאת בהיעדר הפרדה מבנית קשיחה בין הוט לבין הוט-נט, כפי שזה בא לידי ביטוי בין בזק לבזק בינלאומי.

במסגרת ההקלות שמאפשר משרד התקשורת לבזק, ניתנה לחברה האופציה לבנדל הפוך פריק, כלומר בזק משווקת ללקוח חבילה שכוללת טלפוניה ואינטרנט (תשתית), פלוס ספק במחיר קבוע. הלקוח יכול לבחור עם מי מספקיות האינטרנט הוא בוחר להתקשר, כאשר המחירים של כל הספקיות גלויים באתר בזק, וכל ספקית יכולה להחליט אם להצטרף לחבילה של בזק.

משרד התקשורת מחייב את החברה לעבוד עם כל הספקיות במקביל, ומחייב אותה בפריקות (כלומר, כל שירות בחבילה ניתן לרכישה בנפרד). המשמעות היא שהוט-נט תקבל נגישות למבצעים שבזק רוצה לעשות.

המצב שונה בהוט, כאשר היא מוכרת שירותי ISP של בזק בינלאומי, משום שהאחרונה מחויבת בהפרדה מבנית מלאה. עבור בזק הודעה מוקדמת על מבצע להוט-נט היא בבחינת הודעה מוקדמת להוט, שיכולה להגיב מיידית, ובכך לסכל את יתרון ההפתעה שלה.

מבחינה רגולטורית, הרישיון של בזק מחייב אותה להכניס לבנדל כל ספק אינטרנט שרוצה בכך. יחד עם זאת, סביר להניח כי החברה לא תוותר על הבנדל ההפוך שהיא מציעה לכל ספקיות האינטרנט, אבל היא לא תוכל להתעלם מההשפעות שיהיו למהלך כזה, אם וכאשר יתממש, והצדדים ישלימו ביניהם את המשא-ומתן העסקי.

שתי החברות סירבו להגיב.