הקומנדו הצרפתי פרץ לדירה בטולוז - ומוחמד מראח נהרג

(עדכון) - מראח רצח השבוע 4 יהודים, מהם 3 ילדים, וכן 3 חיילים צרפתיים בשבוע שעבר הצליח לפצוע 3 שוטרים צרפתיים, אחד מהם באורח קשה, לאחר שירה לעברם עם שני כלי נשק שהיו ברשותו ■ בשעות הלילה נשמעו פיצוצים בדירה

מוחמד מראח (23), שרצח שבעה בני אדם בצרפת - ובהם שלושה ילדים ומורה בבית ספר יהודי בעיר טולוז - נהרג אחר הצהריים (ה') בפשיטת המשטרה על הדירה שבה התבצר במשך 32 שעות.

שר הפנים הצרפתי, קלוד גיאן, מסר כי מראח נמצא מת על הקרקע, לאחר שקפץ מחלון בעיצומו של קרב יריות עם המשטרה. חילופי הירי החלו, לאחר שהמשטרה נכשלה במאמציה לשכנע את מראח להסגיר עצמו.

אנשי היחידות המיוחדות השליכו רימוני הלם לדירה שבה התבצר המחבל, פרצו פנימה ובדירה התפתחו חילופי יריות, שבמהלכם נורו 300 קליעים. שני שוטרים נפצעו בפעולה, מצבו של אחד מהם קשה. העיתון הצרפתי "לה פואה" דיווח כי מראח היה לבדו בדירה. נמסר כי על גופו הייתה שקית שתוכנה לא ברור, וייתכן כי הכילה חומרי נפץ.

"החשוד הבהיר שהוא לא הולך לוותר", אמר גיאן. "הרוצח יצא מחדר האמבטיה, כשהוא יורה באלימות קיצונית. מטחי הירי היו תכופים וחדים. בסופו של דבר, מוחמד מראח קפץ מהחלון כשרובה בידיו וכשהוא ממשיך לירות. הוא נמצא מת".

מראח, שהודה כי ביצע את מעשה ההרג בבית הספר היהודי ורצח את שלושת החיילים הצרפתים, טען כי יש לו קשרים עם אל-קעידה, וכי שהה באזור הגבול בין אפגניסטן לפקיסטן, לדברי אנשי התביעה.

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, אמר בהודעה לאומה כי הרשויות בארצו עשו הכול כדי להביא את המחבל לדין, אך החליטו כי אין לסכן חייהם של בני אדם נוספים. סרקוזי הוסיף כי "למוסלמים בני ארצנו אין דבר עם הרוצח הזה", והזכיר שבין הקורבנות של מראח היו גם מוסלמים.

רציחות נוספות בקנה

המשטרה איתרה את מראח יומיים לאחר פיגוע הירי בבית הספר היהודי, שבו גם נפצע קשה תלמיד בן 17. מדובר בפיגוע החמור ביותר על יעד יהודי בצרפת מאז 1982. בשתי תקריות נפרדות בטולוז ובמונטובן, בשבוע שלפני פיגוע הירי בבית הספר, ירה מראח למוות בשלושה צנחנים ממוצא מוסלמי, וצנחן רביעי עדיין מאושפז במצב קשה.

הצלחתם של החוקרים באיתורו של מראח שיפרה את תדמיתו של סרקוזי כמנהיג במצב חירום לאומי, וייתכן שתגביר את סיכוייו בסבב הראשון של הבחירות לנשיאות שייערכו בעוד חודש. סקר דעת קהל הראה היום, שסרקוזי יזכה במספר גדול יותר של קולות מהמועמד הסוציאליסטי, פרנסואה הולנד, בסבב הראשון של הבחירות. זהו הסקר השני בחודש הנוכחי שמשקף יתרון לסרקוזי.

סרקוזי, שהשתתף אתמול (ד') בהלוויותיהם של שלושת הצנחנים שנורו למוות בטולוז ובמונטובן, אמר: "הרוצח לא הצליח לסדוק את אחדותנו הלאומית".

הפשעים שבביצועם הודה מראח, הופכים אותו לטרוריסט יליד צרפת הראשון שביצע פעולות אלימות על אדמת צרפת. המפגע תכנן לבצע מעשי הרג נוספים; הוא רצה לרצוח חייל נוסף אתמול, ולאחר מכן שני שוטרים. כך אמר במסיבת עיתונאים פרנסואה מולן, התובע הציבורי בפריס, המפקח על הפרשה.

נשיא צרפת אמר אתמול, כי מראח עמד לתקוף שוב; היום חשפו כלי תקשורת בצרפת את המטרות הבאות שהיו על הכוונת של מראח: מפקד היחידה ללוחמה בטרור של טולוז, ובכיר בסוכנות המודיעין המקומית DCRI, שאחראית על מעקב אחר קבוצות וארגונים שמאיימים על ביטחון החברה. "לה פואה" דיווח, כי ממידע שהגיע אליו, מראח רכש מספר רב של כלי נשק בערים הסמוכות לטולוז, וקיבל סיוע מאדם מסתורי שזהותו עדיין איננה ידועה לכוחות הביטחון הצרפתיים.