שטייניץ: "היינו צריכים להעלות את מחירי החשמל ביותר מ-40% - אבל ויתרנו"; נתניהו: "טיפלנו במחירי הדירות - ועכשיו נטפל במחירי החשמל"

רה"מ לשרי הליכוד, ערב זינוק נוסף של 9% בתעריפי החשמל: לבחון העלאה דיפרנציאלית של התעריפים ■ שטייניץ: "באמצע שנת 2013 יגיע הגז מ'תמר', והמחיר יחזור לרדת"

רה"מ בנימין נתניהו הורה הבוקר לשרי האוצר והאנרגיה לבחון העלאה דיפרנציאלית של תעריפי החשמל, בעקבות המלצת רשות החשמל להעלות את התעריפים בשיעור של כ-9%. כך התברר הבוקר בישיבת שרי הליכוד שקדמה לישיבת הממשלה.

רה"מ אמר לשרים כי "אחרי שטיפלנו במחירי הדירות ואחרי שאנו עדים לתוצאות הראשונות של טיפול זה, שמביא לירידת מחירים, יש לטפל גם בהעלאת מחירי החשמל. עליית מחירי החשמל היא תוצאה של הסנקציות על איראן שמייצרות עלייה במחירי הנפט. זה לא תוצר של השיח הציבורי על הסנקציות, אלא תוצר של הסנקציות עצמן".

הכוונה בהעלאה דיפרנציאלית היא לפרוס את ההעלאה באופן כזה שמי שצורך יותר חשמל ישלם יותר.

נתניהו לא התייחס לשיבושים באספקת הגז הטבעי ממצרים - הגורם העיקרי להעלאת תעריפי החשמל. יש לציין גם כי העלאת תעריפי החשמל הייתה ידועה וכבר חולקה למספר פעימות במקום לבצע העלאה חדה של יותר מ-30% בבת אחת.

שר האוצר יובל שטייניץ גילה בישיבת שרי הליכוד כי "העלאת המחירים הנוכחית הייתה אמורה להיות בשיעור גבוה הרבה יותר של 40%, בשל הפסקת אספקת הגז הטבעי ממצרים. ויתרנו על הכנסות מדינה של מיליארד שקל והצלחנו למתן את העלייה לשיעור של 9% בלבד. באמצע שנת 2013 יגיע הגז מ'תמר' והמחיר יחזור לרדת".