גאדג'טים: אסוס טרנספורמר פריים - טאבלט בשדרוג מוצלח

השדרוגים שמציע הפריים לעומת הדגם הקודם בהחלט מורגשים, כאשר מדובר בטאבלט מוצלח מאוד בעולם האנדרואיד

יותר ויותר טאבלטים מבוססי אנדרואיד יוצאים לשוק, ובהמשך השנה נראה עוד יצרניות שולפות שפנים מהכובע. אסוס הטייוואנית, שהשיקה לפני פחות משנה את הטרנספורמר, משיקה דגם המשך: טרנספורמר פריים.

עיצוב ומידות: הפריים נראה יותר טוב מקודמו, מתכתי ומלוטש יותר, דומה מאוד לסדרת האוטלרה בוק של החברה - זנבוק. בזכות הדיאטה שעבר, הוא גם נעים יותר לאחיזה. המכשיר שוקל 586 גרם (ללא התושבת) לעומת 680 גרם בטרנספומר הראשון.

מקלדת: אסוס מציעה עם הטאבלט גם מקלדת מלאה ההופכת אותו לנטבוק ברגע שמניחים עליו את מסך ה-10.1 אינץ' המוצלח. המקלדת קטנה, אבל ההקלדה עליה נוחה יותר מאשר הקלדה על מסך מגע. היא גם חוסכת שימוש בנרתיק, כי המסך מוגן. חבל שהמעבר בין עברית לאנגלית לא ממש נוח. למקלדת יש גם משטח עכבר, כניסת USB (למשל לחיבור כונן קשיח חיצוני) וגם קורא כרטיסי SD, בנוסף, למיקרו HDMI הקיים בטאבלט.

סוללה: זמן העבודה השתפר: 12 שעות (לעומת 9.5 שעות), לפי נתוני היצרן. המקלדת, המשמשת כתחנת עגינה, מוסיפה עוד 6 שעות. התחנה עצמה גם טוענת את הטאבלט, כך שניתן להמשיך להשתמש בו בנפרד. באסוס גם הוסיפו ווידג'ט (מיני יישום), המאפשר לראות חיווי של אחוזי הסוללה בטאבלט ובמקלדת בנפרד.

זיכרון: הטאבלטים מחייבים זיכרון רב לשמירה של קבצים גדולים (כמו קבצי וידיאו). הפריים מגיע עם זיכרון פנימי של 64 ג'יגה ואפשרות להרחיב אותו באמצעות כרטיס מסוג מיקרו SD בעוד 32 ג'יגה.

חומרה, מצלמה וסאונד: החידוש כאן הוא מעבד בעל ארבע ליבות מסוג טגרה 3 של חברת NVIDIA במהירות 1 ג'יגה הרץ, לעומת מעבד כפול ליבה בדגם הקודם. המצלמה האחורית קיבלה שדרוג לחיישן של 8 מגה פיקסל עם תוצאות צילום טובות לעומת 5 מגה פיקסל. המצלמה הקדמית נשארה 1.2 מגה פיקסל. נוסף כאן גם פלאש ויש יישום נוח לצילום תמונות פנורמיות. גם צילום הווידיאו בתקן 1080p היה מוצלח לטעמנו. הרמקולים היו חלשים, מה שגרם לנו להעדיף להשתמש באוזניות. המסך בעייתי באור שמש ישיר.

ממשק: אסוס שילבה כאן מעבד תמלילים בעברית - פולאריס, שלא עובד יותר מדי טוב, יישום בשם MyNet לשיתוף תכנים בתקן DLNA באותה רשת ביתית ו-MyCloud שמציע בין היתר חיבור מרחוק למחשב השולחני.

בשורה התחתונה: השדרוגים שמציע הפריים לעומת הדגם הקודם בהחלט מורגשים, כאשר מדובר בטאבלט מוצלח מאוד בעולם האנדרואיד.

מחיר: 3,150 שקל.

ציון: 9.