לידר שוקי הון: מניית אפריקה נכסים תזנק בכ-80%

בנק הקרקעות במזרח אירופה, בשווי של כ-1.7 מיליארד שקל, מתומחר במחיר המניה כמעט באפס. הייזום העתידי, גם בארץ וגם בחו"ל, על עתודות הקרקע של החברה, מהווה את מנוע הצמיחה העתידי

כלכלני בית ההשקעות לידר שוקי הון החלו לסקר את מניית חברת אפריקה נכסים, החברה הבת של אפריקה ישראל. האנליסט רמון עמית מציין כי במהלך השנים ביצעה אפריקה נכסים הפחתות משמעותיות לנכסיה אך לאחרונה נראה כי החברה שינתה כיוון והחלה לחמם מנועים לקראת חזרה הדרגתית לייזום, וזאת בנוסף לנכסיה המניבים בארץ ובחו"ל.

כיום יש לחברה עוגן של נכסים מניבים בארץ ובחו"ל המייצרים NOI שנתי של כ-350 מיליון שקל, כאשר כ-245 מיליון שקל מקורם בחו"ל.

הנכס העיקרי של אפריקה נכסים בחו"ל הוא קניון קוטרוצ'ן שממשיך להציג שיפור משמעותי: הקניון מציג שיפור ב-NOI מרבעון לרבעון, עומד כבר על תפוסה של כ-95% ועושה הרושם כי הקניון "תפס" ועלה על דרך המלך.

הנכסים המניבים בארץ מהווים כ-25% מסך הנכסים של החברה. מדובר בהיקף לא קטן, ורוב הנכסים נמצאים במצב טוב. מנגד, אכלוס מגדל המשרדים "קונקורד" שבבני ברק מתעכב, ולכן בוצעה הפחתת שווי, מציינים בלידר.

הסיבה העיקרית למצב המניה בשנים האחרונות היא ללא ספק בנק הקרקעות של החברה במזרח אירופה. השוק אינו מבחין בין הקרקעות והנכסים השונים ו"קללת מזרח אירופה" מתומחרת באופן גורף ורוחבי על כלל קרקעותיה של החברה. בלידר ביצעו ניתוח פרטני לגבי כל קרקע וביצעו הפחתות נוספות לא מבוטלות, והמסקנה היא ש"העונש" של השוק מוגזם מאוד, והקרקעות שוות הרבה יותר ממה שמתומחר על ידי השוק.

בנק הקרקעות במזרח אירופה, בשווי של כ-1.7 מיליארד שקל, מתומחר במחיר המניה כמעט באפס. הייזום העתידי, גם בארץ וגם בחו"ל, על עתודות הקרקע של החברה, מהווה את מנוע הצמיחה העתידי ליצירת ערך נוסף בחברה.

בשורה התחתונה ממליצים בלידר "קניה" ומציבים מחיר יעד של 66 שקל למניה, אפסייד של כ-81% לעומת המחיר בבורסה כעת.