015 הלו: נציע שיחות ו-SMS ללא הגבלה ב-99 ש' בחודש

ספקית השיחות הבינלאומיות 015 Hallo נכנסת לתחום הסלולר כמפעילת סלולר וירטואלית ■ המנכ"ל רוני לשצ'ינסקי: "תיכננו השקה כעת כדי להקדים את מירס. אנחנו לא אלטרואיסטים, השוק יתרגל למחירים שלנו" ■ השירות יושק באמצע אפריל

‎‎ספקית השיחות הבינלאומיות 015‏Hallo ‎‏ הכריזה היום (ג') על כניסתה לתחום הסלולר כמפעילת סלולר וירטואלית. החברה, שתחל את פעילותה בתקופה הקרובה, מביאה עמה מספר בשורות שיובילו לשינוי דרמטי באופן בו הצרכן הישראלי צורך סלולר.

‏הראשונה - הצעה מהפכנית הכוללת חבילה קבועה עם שיחות והודעות ‏SMS‏ ללא הגבלה תמורת 99 שקל בחודש. לקוחות שירכשו חבילת שיחות בסיסית, ישלמו על חבילת גלישה ללא הגבלת נפח 19.90 שקל בחודש.

השירות יושק באמצע אפריל, ובחברה מתחייבים כי לא יוצעו "חבילות, התחייבות ו'הפתעות'".

Hallo אמורה לקבל את שירותי התשתית הסלולרית מחברת פלאפון, אולם החברה תצטרך לחדש את החוזה עם פלאפון שכן היא "ירשה" את החוזה מחברת Five אותה רכשה לפני מספר חודשים.

‏‏‎‎לא מוכרים מכשירים

‏הבשורה השנייה של‎ Hallo ‎היא בתחום השיחות מחו"ל לישראל. החברה תציע חבילת שיחות מכל מדינה בעולם, במחיר קבוע של 1.5 שקל לדקת שיחה, 0.5 שקל להודעת טקסט וגלישה ב-8 שקלים ל-1 מגה‏‏‎.‎‏

‏הבשורה הצרכנית השלישית של החברה היא הפרדה בין קניית המכשיר לכרטיס ה-‏SIM‏. ‏Hallo‏ אינה מתכוונת למכור מכשירי טלפון נייד, והיא ממליצה ללקוחותיה לרכוש את המכשירים בנפרד ובכך להוזיל את העלויות בצורה ניכרת.

‏‏החברה נמצאת במשא-ומתן מתקדם עם רשתות שיווק קמעונאיות בפריסה ארצית ורשתות למוצרי תקשורת, שדרכן ניתן יהיה לרכוש את כרטיס ה-‏SIM‏ של החברה. כרטיסי ה-‏SIM‏ של‏Hallo ‎‏ תומכים בכל הפעילויות, לרבות גלישה אינטרנטית מהירה ושירותי מדיה מתקדמים, ומחירם יעמוד על 116 שקל‏‏‎.‎‏

"לא מחירי השקה"

רוני לשצ'ינסקי, מנכ"ל ‏Hallo 015‎‏, ‏אמר ל"גלובס" כי הכוונה בהשקת הפעילות הסלולרית כעת, הייתה להתחרות ישירות בשחקנים החדשים מירס וגולן טלקום ולהקדים אותם. "תיכננו את זה כך מלכתחילה", אמר.

לדברי לשצ'ינסקי, המחירים שאיתם יוצאת החברה אינם מחירי השקה ולא מחירי מבצע, ואלה המחירים שהחברה תציע בתקופה הקרובה.

‏בהתייחסו לאפשרות שהמחירים נראים גבוליים מבחינת רווחיות, אמר לשצ'ינסקי: "אנחנו לא אלטרואיסטים. השוק התרגל לרמות מחירים גבוהות שלא בצדק. אנחנו מתכוונים להרוויח מהפעילות".

לשצ'ינסקי אמר עוד כי מהירות הגלישה לא תוגבל עבור משתמשי החברה, ומה שמציעה פלאפון ללקוחותיה, זו תהיה המהירות ש-Hallo 015 תציע ללקוחותיה‏‎.‎‏

‎‎אנליסטים: "בעל הבית השתגע"

‏אורי ליכט ממחלקת המחקר של ‏IBI‏ אמר כי הדבר המדאיג ביותר עבור חברות הסלולר הוא הרושם ש"בעל הבית השתגע", משום שמפעיל וירטואלי שמשווק חבילות "הכול כלול" בפחות מ-100 שקל "זו בהחלט דרמה".

לדבריו, "נקודה מדאיגה נוספת עבור החברות הקיימות היא שמאז כניסת האייפונים, הגלקסי ושאר טלפונים חכמים, המותג של חברות הסלולר עצמן נחלש בצורה משמעותית, וניתן להבחין היום כי הבידול העיקרי ביניהן הוא המחיר".

ליכט מציין כי "אנחנו לפני כניסה של 4 מתחרים נוספים. בנוסף, ל-Hallo יש בשורה בתחום השיחות לחו"ל עם מחירים נמוכים על ‏SMS‏ ודקות שיחה. מדובר בתחום שמהווה יותר מ-10% מהמכירות אצל החברות הקיימות, ובשל מדיניות ההכרה בהכנסות והוצאות, הוא מייצר רווח גולמי מאוד משמעותי".

‏בנוסף ל-Hallo ולרמי לוי, ייכנסו בשבועות הקרובים עוד שני מתחרים חדשים, ביניהם אלון סלולר, שכחלק מקבוצת אלון הם הרשת הקמעונאית הגדולה במדינה, עם יותר מ-5 מיליון אינטראקציות עם לקוחות בחודש; ו-‏Hmobile‏. עליהם יש להוסיף את מירס ואת גולן טלקום.

‏בקיצור, התחרות מתקרבת, המחירים יותר נמוכים, והמתחרים החדשים בהחלט אגרסיביים. לא כולם יצליחו לשרוד, ו-2012, כמו 2013, הולכות להיות שנים קשות מאוד לענף הסלולר. ‏‎‎‏

"השוק הסלולרי לא קרוב אפילו ליציבות"

ליאת גלזר וגלעד אלפר, אנליסטים באקסלנס ברוקראז' התייחסו להצעה של Hallo ולכוונת החברה לא למכור טלפונים בכלל: "כך לדעתנו תפעל גם גולן טלקום - ללא מכירת טלפונים, במבנה פעילויות רזה בקיצוניות, מבוסס אינטרנט ועם תוכניות תעריפים כל-כך פשוטות שאפשר לתכנת אותן בקלות.

"אם מפעיל וירטואלי מעריך שהוא יכול לעשות כסף בכאלה תעריפים (בהנחה שאכן אלה תעריפים לטווח ארוך ובהנחה שהמפעיל ישרוד), בוודאי שחברה כמו גולן טלקום עם רשת עצמאית, ולכן מבנה עלויות יותר נמוך לטווח ארוך, יכולה להציע תעריפים נמוכים לפחות באותה מידה", לדבריהם. "אם ההשקפה הזו נכונה, השוק הסלולרי לא קרוב אפילו ליציבות".

לדברי אודי מארצי, מנכ"ל הום סלולר, המפעיל הוירטואלי החדש שייכנס לשוק בקרוב: "זו לא בשורת המחיר האחרונה בשוק הסלולר. לצרכנים בישראל יש עוד הרבה למה לצפות. צרכן נבון שקורא בין השורות יבין שבניגוד למה שפורסם (אם ההכרזה אכן תיושם ותצא לפועל), זהו פתרון חלקי, מוגבל ובעייתי.

"המפעיל החדש מספק שירות חלקי ביותר: ללא מכשירים ניידים, ללא מגוון מכשירים, ללא יכולת שימוש במכשירי דור 2.5 וכיו"ב. כך שבעסקה כוללת, העלות הסופית לצרכן תהיה גבוהה בהרבה מהמובטח.

"מהיכרותנו עם שוק הסלולר בו אנו פועלים כבר כ-7 שנים, הצרכן הישראלי מעדיף לקבל את כל 'החבילה' (מכשיר סלולרי + זמן אויר + שירות) במקום אחד ובשורת מחיר אחת שכוללת הכול. פתרון כזה יוצע לצרכנים ממש בקרוב".