המציאות לפי פישר: "רמת החיים של מעמד הביניים בישראל עלתה"

נגיד בנק ישראל על מס הדלק: "התאמות קטנות אינן טובות" ■ על עמלות הבנקים: "אנו צריכים בנקים רווחיים כדי שיוכלו להמשיך לתת אשראי"

נגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר טען היום (ד') במסיבת העיתונאים שנערכת לרגל הגשת דוח בנק ישראל, כי מצב מעמד הביניים השתפר בשנים האחרונות ורמת החיים בישראל עלתה.

"מי שרוצה לעבוד מוצא עבודה", אמר פישר. "מצב מעמד הביניים ורמת החיים שלהם עלו בשנים האחרונות".

הנגיד הציג את הדוח במסיבת עיתונאים במטה הבנק ואמר כי "מצב המשק טוב, אך לא מצוין. למה לא מצוין? בעיקר בגלל המצב במשק העולמי שהתחיל להידרדר במהלך 2011. ראינו את השפעה של המשבר באירופה ברמת היצוא שלנו".

פישר התייחס לא מעט לסוגיית יוקר המחיה והמעמד הביניים בישראל. אמש פורסם ב"גלובס" כי האוצר שוקל חלופות לייקור הצפוי במחיר הדלק השבוע, כמו למשל העלאת המס על סיגריות ואלכוהול. לפי פישר, "לשנות במקצת מסים עקיפים כמו שעושים עם הדלק זה לא טוב. התאמות קטנות אינן טובות. זה לא חכם וזה לא טוב להתחכם וכל יום לשנות במקצת".

בהתייחסו לעמלות הבנקים שגם כן ספגו ביקורת במסגרת המחאה החברתית, אמר פישר כי "ב-3.5 שנים האחרונות העמלות ירדו בממוצע ב17%. זה לא מעט. הלחץ הזה ימשיך מהפיקוח על הבנקים אך אי אפשר לדרוש שיפחיתו את כל העמלות. אנו צריכים בנקים רווחיים כדי שיוכלו להמשיך לתת אשראי. הבנקים הינם חברות ציבוריות והיכולת לגייס ולהלוות כסף תלוי בביצועים שלהם".