נעילה אדומה בבורסות אירופה בהובלת מניות הבנקים

וול סטריט במגמה מעורבת ■ החשש מספרד ממשיך לאחר עדכון מספר המובטלים במדינה ■ באוסטרליה נותרה הריבית ללא שינוי על 4.25%

המסחר באירופה ננעל היום (ג') במגמה שלילית כאשר מגזר הבנקאות מוביל את הירידות, לאור החשש מהמצב הכלכלי הקשה בספרד. נזכיר כי השבוע יתקיים מסחר מקוצר באירופה ובוול סטריט לרגל חג הפסחא.

בזירת המאקרו האירופאית, היום דווח על עלייה במספר המובטלים בספרד. מספר המובטלים עלה ב-38,769 איש בחודש מארס לרמה של כ-4.75 מיליון איש, נמסר ממשרד התעסוקה והרווחה בספרד. אתמול דווח כי שיעור האבטלה בספרד טיפס לרמה של 23.6% בפברואר.

"אני לא תומך גדול בתיאוריית 'חומת האש' בגוש האירו". כך אומר היום סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל, בראיון לבלומברג. חומת האש אמורה לחצוץ בין המדינות הבעייתיות, כמו יוון ופורטוגל, ולהציל את המדינות החשובות והגדולות יותר כמו איטליה וספרד. "הבעיה עם חומת האש היא שלא מטפלים בבעיות האמיתיות והן יכולות לצוץ במקום אחר. מה שהרבה יותר חשוב כרגע זה לטפל בבעיות האמיתיות של מערכת הבנקאות. להגיע לצמיחה ברת קיימא זה מאוד קשה באירופה", אמר פישר.

בנוגע לסין אמר פישר כי "התמ"ג של המשק הסיני הגיע ל-5-6 טריליון דולר כך שכל ירידה של 1% בקצב בצמיחה שם היא משמעותית לכלכלה העולמית, אבל בכל פעם שהם עמדו בפני אתגרים לצמיחה הם הגיבו מהר וידעו כיצד להשיב את הכלכלה לקצב צמיחה גבוה". "יש תרחישים המגלמים 'נחיתה קשה' בסין לקצב צמיחה של כ-6% אולם הסיכוי לכך הוא נמוך. בטווח הארוך קצב הצמיחה הסיני ייחלש כי אי אפשר לצמוח בקצב הזה לנצח, אולם אנחנו כנראה עוד רחוקים ממצב זה", אמר פישר.

בבורסות אסיה נרשמה היום מגמה מעורבת. עליות נרשמו בבורסת הונג-קונג ומנגד ירידות נרשמו בטוקיו.

בזירת המאקרו, הבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר היום את הריבית ללא שינוי על 4.25%, בהמתנה לפרסום נתוני נוספים על קצב האינפלציה לפני קבלת החלטה על שינוי בריבית.

אתמול, כאמור, נפתח הרבעון השני לשנת 2012 בוול סטריט בנימה חיובית, כאשר כל המדדים המרכזיים בוול סטריט ננעלו בעליות. זאת, לאחר שמדד מנהלי הרכש בארה"ב הפתיע לטובה וטיפס מעל התחזיות, לעומת נתוני המאקרו באירופה שהעיבו על השווקים בתחילת יום המסחר. באירופה נרשמו עליות חדות בשעה האחרונה של המסחר.

מניית יונדאי מוטור רשמה עלייה חדה לאחר פרסום נתוני המכירות של חודש מארס. גם מניית קיה מוטורס עלתה בחדות במסחר בסיאול.

בטוקיו הושפע המסחר מהתחזקות הין היפני, הפוגעת בעיקר במניות היצוא. נציין את טויוטה, סוני ומניית שארפ.

מניית Sumitomo Realty & Development רשמה ירידה חדה על רקע דיווח שחברת הנדל"ן מתכננת לבנות 5 פרוייקטים גדולים בטוקיו בעלות של כ-7.3 מיליארד דולר.