מענק של 25 מיליון שקל להקמת מפעל של סודה סטרים בנגב

המפעל יוקם בהשקעה של כ-130 מיליון שקל באזור התעשייה עידן הנגב ויעסיק כ- 500 עובדים

מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת אישר היום (ד') הקצאת מענק של 25 מיליון להקמת מפעל חדש של סודה-סטרים בנגב. המפעל יוקם בהשקעה של כ-130 מיליון שקל באזור התעשייה עידן הנגב ויעסיק כ- 500 עובדים. סודה סטרים מחזיקה כיום שלושה מפעלים בישראל, במישור אדומים ובאלון תבור- בהם היא מייצרת מכשירי הגזה ביתיים להכנת משקאות ובאשקלון, מחזיקה את המפעל לייצור סירופים ותמציות טעמים.

מנהל מרכז ההשקעות בתמ"ת, חזי צאיג אמר היום בצהריים כי ההחלטה לתמוך באמצעות המענק בסוטה סטרים, התקבלה בעקבות הרפורמה בחוק לעידוד השקעות הון: "הרפורמה בחוק הוכיחה את עצמה", אמר בהתייחס להחלטה להעברת המענק לחברה: "לסודה סטרים עמדה האפשרות להשקיע במקומות אחרים בעולם, אך הטבות המס והמענקים שגלומים בחוק החדש, הפכון את ההשקעה בישראל לכדאית ביחס למדינות אחרות בעולם".

לדברי שר התמ"ת, שלום שמחון "מרבית עובדי המפעל החדש- יהיו מהמגזר הבדואי בנגב. זאת, נוסף על כ-1,100 עובדים שהחברה מעסיקה כיום ברחבי הארץ. מפעל בסדר גודל כזה, ייתן תנופה לאזור התעסוקה החדש שמוקם, עידן הנגב ויעודד מפעלים נוספים לעבור אליו", אמר.

אזור התעשייה עידן הנגב מוקם ליד צומת להבים ועתיד להשתרע על שטח של כ-1700 דונם. הוא ינוהל בידי שלוש רשויות מקומיות סמוכות, המועצה האזורית בני שמעון, המועצה המקומית להבים ועיריית רהט.