חברת האסתטיקה הרפואית פוטומדיקס בדרך לבורסה

החברה שנסחרת בוול סטריט לפי שווי של 245 מיליון דולר מתקדמת לקראת רישום למסחר גם בתל אביב

חברת האסתטיקה הרפואית פוטומדיקס (Photomedex), שנסחרת בנאסד"ק ובאחרונה מיזגה לתוכה את רדיאנסי הישראלית, מתקדמת לקראת רישום למסחר גם בתל אביב. כך נודע ל"גלובס". החברה תחל בשבועות הקרובים ברואד שואו בקרב הגורמים המוסדיים הגדולים בישראל, חברות הביטוח ובתי ההשקעות הגדולים.

שווי השוק של פוטומדיקס עומד היום על 245 מיליון דולר, וצפוי להכניס אותה ישירות למדדי ת"א 100, בלוטק 50 ומדד הביומד. אם אכן תיסחר בתל אביב, היא צפויה להיות אחת מבין חברות הביומד הבודדות הרווחיות בבורסה זו. הרשימה הקצרה כוללת את טבע ופריגו, גיוון אימג'ינג, אבוג'ן, קמהדע, ביו ויו וכלל תעשיות ביוטכנולוגיה (כת"ב).

בשנת 2011, שבה בוצע המיזוג בין החברות, רשמה רדיאנסי (החברה הישראלית שמוזגה לתוך פוטומדיקס) הכנסות של 132 מיליון דולר ורווחNon GAAP של 37 מיליון דולר. הרווח הגולמי של החברה הישראלית עמד על 105 מיליון דולר, 80% מהמחזור.

בהתייחסות פרופורמה (כאילו מוזגו החברות לפני 2011), עמדו הכנסות פוטומדיקס הממוזגת אשתקד על 162 דולר, והרווח Non GAAP על 35 מיליון דולר (הרווח GAAP עמד על 2 מיליון דולר בלבד). המכירות פרופורמה צמחו ב-54% והרווח פרופורמה Non-GAAP ב-84%.

בעלי המניות הגדולים בחברה הממוזגת הם המנכ"ל דולב רפאלי (13.7%), שלמה בן חיים (9.6%), לואיס פל (9.5%), יו"ר החברה יואב בן דרור (7.1%) והדירקטור אונדה קטסומי (8.1%). פוטומדיקס הוזמנה אתמול לנעול את המסחר בנאסד"ק.

"בחודשים האחרונים השלמנו את מהלך המיזוג בין פוטומדיקס לרדיאנסי", אמר רפאלי, "כמה הישגים משמעותיים של החברה לאחרונה, מקורם בהנהלה ובצוות מישראל. השוק היפני, למשל, שעבור פוטומדיקס הוא השני בגודלו אחרי ארצות הברית, מנוהל מישראל. פיתוח מוצרי הצריכה ושרשרת האספקה בתחום זה מבוצעים תחת אחריות ההנהלה בישראל, ואנחנו גאים בעבודה שנעשית. מספר העובדים בישראל גדל בכ-35% בשלוש שנים האחרונות" .

הבורסה ממשיכה לעניין חברות זרות

בעבור הבורסה בתל אביב, בתקופה שבה מחזורי המסחר נמוכים והמשקיעים הזרים מפחיתים את פעילותם, רישום דואלי של חברה בשוויה של פוטומדיקס היא זריקת עידוד. הבורסה פועלת בשנים האחרונות לעידוד רישום כפול של חברות זרות בתחום הביומד אשר כבר נסחרות בחו"ל, בעיקר בעקבות הצלחת הרישום הכפול של חברת כמו פרוטליקס, פרולור ופלוריסטם. חברות אלה נרשמו תחילה בוול סטריט ולאחר מכן בישראל, ושיפרו בכך את השווי ואת מחזורי המסחר מיד לאחר הרישום. הבורסה איתרה 40 חברות שנסחרות לפי שווי של 100-300 מיליון דולר ושמתאימות לרישום כפול, אף שאין לפעילותן כיום זיקה לישראל. בכוונת הבורסה לפנות אליהן כדי לעודד אותן להירשם כאן.

פוטומדיקס

■ שנת הקמה*: 1999

■ תחום פעילות: טיפולי עור ואסתטיקה

■ מכירות ב-2011**: 132 מיליון דולר

■ רווח Non-GAAP ב-2011**: 37 מיליון דולר

■ מנכ"ל: דולב רפאלי

■ יו"ר: יואב בן דרור

■ שווי שוק: 245 מיליון דולר

* שנת ההקמה של רדיאנסי, שהיא היום הפעילות הדומיננטית של פוטומדיקס

** מתבסס על תוצאות רדיאנסי בלבד