סטארט-אפ בשבוע: מקסילנט תשכך הכאב בהשתלות שיניים

המוצר של מקסילנט הופך את ההשתלה של שיניים עליונות להרבה פחות כואבת

רקע: היזם הסדרתי יוסי גרוס נהנה מפריבילגיה נדירה: אם הוא נתקל בפרוצדורה רפואית מעיקה וחושב "אוי ואבוי, את זה אני לא מוכן לעבור", הוא יכול לנסות להמציא פרוצדורה חדשה, לגייס עבורה הון, להאיץ את הליך הרישוי ואז לעבור אותה בעצמו.

המוצר של חברת מקסילנט נולד כאשר גרוס היה אמור לעבור השתלת של שן עליונה. הוא חבר לגדעון פוסטיק, סמנכ"ל התפעול של אורסנס, בעבר זוכה פרס ביטחון ישראל עבור פיתוחיו ביחידת הטכנולוגיה של המודיעין ולד"ר הדר בטר, רופא ורופא שיניים, יו"ר האיגוד הישראלי לכירוגיית פה ולסת. ביחד הם פיתחו את הטכנולוגיה של מקסילנט.

השוק: המוצר של מקסילנט מיועד להשתלת שיניים עליונות במקרים שבהם העצם העליונה של הלסת אינה חזקה מספיק. כשאנחנו מזדקנים, מתרחש תהליך של אובדן מסת עצם מהלסת העליונה וגידול בחלל הסינוס שנמצא מעליה. שתל (שן חלופית) הוא בעצם בורג שצריך להיות מוחדר לתוך הלסת. כשהעצם דקה מדי ההשתלה נכשלת, בדומה לבורג שלא נתפס בקיר.

התהליך הקיים כולל עיבוי של העצם, על-ידי החדרת מילוי עצם בין הלסת לחלל הסינוס. לאחר שהמילוי מתקשה, הלסת מוכנה וניתן לבצע את הקידוח. כדי להחדיר את מילוי העצם חייבים לבצע ניתוח של ממש, שבו פותחים 'חלון' מעל השיניים, מרימים את חלל הסינוס ומחדירים את פתיתי העצם. ההתאוששות אורכת עשרה ימים כאובים, ורק לאחר כמה חודשים, כשהמקום מתאחה, ניתן לבצע את הקידוח וההשתלה עצמה.

"זה הדבר המזעזע ביותר שקורה בקליניקה של רופא השיניים", מסכם פוסטיק, ובטר מוסיף כי: "המטופלים מתלוננים לי בטלפון כל יום, ובאמת זה לא נראה הגיוני שצריך לעשות ניתוח כל כך מסובך".

מדובר בפרוצדורה נפוצה מאוד. "בכל קרן הון סיכון שהצגנו בפניה, יש מישהו שעבר את זה", אומר פוסטיק. השוק העולמי לפרוצדורה מוערך בכמיליארד וחצי דולר.

הטכנולוגיה: המטרה של מקסילנט היא לקדוח את השתל בעצם הקיימת ואז להזריק דרכו מים אשר גורמים לעלייה של הסינוס. בשלב שני מוזרק מילוי העצם דרך החלל שנוצר. אלא שאם השתל חלול לגמרי, הרי שחלל הסינוס חשוף לחלל הפה, ואז עלולים להיווצר זיהומים.

הפתרון היצירתי של מקסילנט הוא לבצע את ההזרקה מחור קטן בצד השתל: תחילה מחדירים את השתל חצי הדרך לתוך הלסת העליונה. לאחר מכן מזרימים מים לתוך השתל דרך החור בצידו - כיוון שהקצה התחתון של השתל הוא אטום לגמרי, למים אין ברירה אלה לעלות למעלה ולהרים את הסינוס. לאחר מכן מזריקים את חומרי המילוי באותה הצורה. כעת, דוחפים את השתל, שהיה מוחדר רק מחצית הדרך לתוך הלסת, כל הדרך פנימה. כעת השתל אטום לחלוטין ואין לו קשר עם חלל הפה.

שלב בפעילות: "אנחנו היחידים בשוק עם מוצר מסוג זה", אומר פוסטיק. "אין אף פתרון שמשלב את כל האלמנטים שלנו - גם להגיע בצורה בטוחה, גם להרים את הסינוס בצורה בטוחה וגם לסיים את הכול ב-20 דקות".

גיוסי הון: בחברה הושקעו כ-5 מיליון דולר, כולם מרינבאו, חברת השקעות בטכנולוגיות רפואיות שייסדו קבוצת גלנרוק של ליאון רקנאטי, יוסי גרוס ואפי כהן-ארזי כדי לתמוך אך ורק בפרויקטים של יוסי גרוס. "אנחנו מאושרים מהדרך של מקסיילנט ומניצול המשאבים בחברה עד כה", אומר גלעד לורברבוים, משנה למנכ"ל רינבאו.

השלב הבא: "כיום המוצר משווק בצרפת ובישראל ובקרוב יחל גם שיווקו באיטליה", אומרת טל מויאל, מנהלת השיווק של המוצר.

מקסילנט
 מקסילנט