ביו-מרקר תקבל 900 א' ד' למימון בדיקה לטיפול תרופתי בסרטן

קרן בירד תממן שיתוף פעולה של ביו-מרקר עם חברת אריאדנה האמריקאית ■ החברות יובילו פיתוח משותף של בדיקה להכוונת טיפול תרופתי בסרטן המעי הגס הגרורתי

הדסית ביו ומיקרומדיק , חברת אשכול הדיאגנוסטיקה הסרטנית בהובלת ביו-לייט השקעות הודיעו היום (א') כי החברה המשותפת, ביו-מרקר, קיבלה אישור סופי מקרן בירד, הקרן הדו-לאומית של ישראל וארה"ב, למימון שיתוף הפעולה עם חברת אריאדנה האמריקאית בהיקף של 900 אלף דולר.

במסגרת שיתוף הפעולה בין החברות יפותח פנל של סמנים ביולוגים (ביומרקרים) המנבאים תגובה או חוסר תגובה לתרופות המבוססות על מעכבי הרצפטור EGF, כגון ארביטוקס בחולי סרטן המעי הגס הגרורתי.

במסגרת ההסכם בין החברות, ביו-מרקר מפתחת את הבדיקה תחת ניסוי קליני בישראל בבית החולים הדסה אשר יורחב כעת גם לאתר קליני נוסף בבית חולים רמב"ם, זאת לאחר שקיבלה אישור מועדת ההלסינקי לכך. לאחר השלמת הפיתוח, אריאדנה אחראית לביצוע ניסוי קליני מקיף, קבלת אישור רגולטורי והשקת המוצר בארה"ב. יש לציין כי בידי ביו-מרקר נשארת הזכות למסחור הבדיקה באירופה.

לאחרונה דיווחו ביו-לייט והדסית ביו כי מיקרומדיק תשקיע 1 מיליון דולר בחברת ביו-מרקר, עם אופציה להשקעה נוספת של 1 מיליון דולר.

סוזנה נחום זילברברג, מנכ"לית ביו-לייט: "לאחרונה הודענו על השקעה בחברת ביו-מרקר, באמצעות חברת מיקרומדיק, במטרה להרחיב את היצע הפתרונות של אשכול הדיאגנוסטיקה הסרטנית תוך ניצול הידע הנצבר בתחומים משותפים. הרחבת הפעילות בתחום סרטן המעי הגס, כמו גם הסכם שיתוף הפעולה של החברה עם חברת אריאדנה האמריקאית, יתרמו להרחבת בסיס הידע באשכול המכוון להמשך מאמצי הפיתוח של סמנים ביולוגים. הרחבת בסיס הפרויקטים כמו גם חיזוק המומחיות בתחום, מהווים פוטנציאל לשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברות מובילות בתחום".

אופיר שחף, מנכ"ל הדסית ביו: "שיתוף הפעולה של ביו-מרקר ואריאדנה וקבלת המימון מקרן בירד הוא דוגמא למהלך עסקי נוסף שכמוהו אנו שואפים לקדם בכל חברות הפורטפוליו. בשנתיים האחרונות הובלנו את חברות הפורטפוליו לחתימה על הסכמים ושיתופי פעולה עם חברות פארמה בינלאומיות, אנו מאמינים שגם השנה נציג מהלכים עסקיים נוספים תוך יצירת ערך לבעלי המניות".

דנה כהן, מנכ"לית ביו-מרקר: "בדיקות המאפשרות חיזוי כשלון של טיפול תרופתי קיים חיוניות להארכת תוחלת החיים ואיכות החיים של החולה ויש להן ערך כלכלי מוכח. תרופות ביולוגיות לסרטן המעי הגס הגרורתי נחשבות לטיפול יקר מאוד ובאחוז ניכר מהמקרים נמצא כי המטופלים אינם מגיבים לו. בעזרת פנל סמנים חלבוניים ניתן יהיה לנבא את קבוצת החולים המגיבים ולאפשר טיפול ספציפי בהם ומאידך להקדים ולחסוך זמן יקר ולטפל בקבוצת החולים שאינם מגיבים בעזרת טיפולים חלופיים".