בנק ישראל: ירידה חדה בתנודתיות במסחר במט"ח במרץ

סטיית התקן של השינוי בשער החליפין של השקל מול הדולר - המייצגת את התנודתיות בפועל בשער החליפין - ירדה בחודש מרץ ועמדה על 5.5%, בהשוואה ל-8.4% בחודש פברואר

סטיית התקן של השינוי בשער החליפין של השקל מול הדולר - המייצגת את התנודתיות בפועל בשער החליפין - ירדה בחודש מרץ ועמדה על 5.5%, בהשוואה ל-8.4% בחודש פברואר. כך נמסר היום מבנק ישראל.

רמתה הממוצעת של סטיית התקן הגלומה במסחר באופציות על שקל/דולר "מעבר לדלפק" - המייצגת את התנודתיות הצפויה בשער החליפין, ירדה בחודש מרץ לרמה של 9.6%, בהשוואה ל-10.3% בחודש פברואר. לשם השוואה, סטיות התקן הגלומות באופציות על מט"ח בשווקים מתעוררים ומפותחים ירדו אף הן, ועמדו בחודש מרץ ברמה ממוצעת של 11.9% ו-10% בהתאמה, בהשוואה ל-12.7% ו-10.4% בהתאמה בחודש פברואר.

במקביל, נרשמה ירידה בנפח המסחר הכולל במקביל לירידה בחלקם היחסי של תושבי חוץ בנפח המסחר. נפח המסחר הכולל במטבע חוץ בחודש מרץ הסתכם בכ-104.7 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-113.4 מיליארד דולר בחודש פברואר. נפח המסחר היומי הממוצע ירד בכ-3% בחודש מרץ ועמד על כ-5.2 מיליארדי דולר.

נפח המסחר בעסקות המרה (עסקות ספוט ועסקות פורוורד) הסתכם בחודש מרץ בכ-34.8 מיליארד דולר בהשוואה לכ-35.6 מיליארד דולר בפברואר. הממוצע היומי של נפח המסחר בעסקאות המרה עלה במרץ בכ-2% בהשוואה לחודש פברואר ועמד על 1.75 מיליארד דולר. נ

פח המסחר באופציות למט"ח "מעבר לדלפק" (אופציות שלא נסחרות בבורסה לני"ע) הסתכם בחודש שעבר ב-10.2 מיליארד דולר לעומת כ-12.4 מיליארד דולר בפברואר, הממוצע היומי בחודש מרץ עמד על כ-511 מיליון דולר, ירידה בכ-13% בהשוואה לחודש פברואר.

נפח המסחר בעסקות החלף הסתכם בחודש מרץ בכ-59.7 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-65.4 מיליארד דולר בפברואר. הממוצע היומי של נפח המסחר בעסקאות החלף ירד בכ-4% לרמה של כ-2.9 מיליארד דולר.

חלקם היחסי של תושבי חוץ בנפח המסחר הכולל (עסקות המרה, עסקות באופציות ועסקות החלף) ירד בחודש מרץ, ועמד על כ-42%, בהשוואה לכ-44.1% בפברואר וכ-37.5% בינואר. הירידה הייתה בעיקר בחלקם של תושבי חוץ בעסקות החלף, זאת כתוצאה מירידה בהיקף הפעילות היומי הממוצע של תושבי חוץ לעומת עלייה מתונה בממוצע היומי של תושבי ישראל בעסקאות אלו.