ההצעה הגבוהה ביותר במכרז לבניית מגדל בבת ים - רק 47.5 מיליון שקל

חברת "Y בוקס" שבבעלות איש העסקים יעקב גורסד הציעה את ההצעה הגבוהה ביותר במכרז של עיריית בת ים לבניית מגדל מגורים בן 42 קומות ברחוב הקוממיות בדרום בת ים.

ל"גלובס" נודע כי הצעתה של החברה עמדה על 47.5 מיליון שקל. מחיר זה משקף שווי של 313 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור.

נמוכה מהערכת השמאי

המכרז התייחס למגרש בשטח 3,500 מ"ר שעליו ניתן יהיה לבנות 152 יחידות דיור במגדל של 42 קומות שיכלול גם 500 מ"ר למסחר ו-2,000 מ"ר למשרדים. במגדל מתוכנן להיבנות גם חניון תת קרקעי.

עוד נודע ל"גלובס" כי למכרז הוגשו 3 הצעות ושההצעה הגבוה ביותר הייתה נמוכה מהערכת השמאי. לפי העירייה, בעת פרסום המכרז היא ציפתה לקבל הצעות גבוהות באופן משמעותי.

המכרז האמור פורסם לראשונה על ידי עיריית בת ים כבר באוגוסט 2011 אולם בעירייה החליטו לדחות אותו בשל המצב בענף הנדל"ן ובשל המחאה החברתית של קיץ 2011. המכרז פורסם שוב לאחרונה והמעטפות נפתחו ביום ג' האחרון. עם זאת, מעיריית בת ים, שאישרה את הפרטים, נמסר כי "ועדת המכרזים טרם קיבלה החלטה לגבי מכרזים אלה". מתגובה זו משתמע כי ייתכן שיוחלט לא להכריז על זוכים במכרז גם בסיבוב הנוכחי.

"מחיר ריאלי"

בד בבד פרסמה העירייה מכרז נוסף המתייחס למגרש סמוך שעליו ניתן לבנות בניין מגורים בן 20 קומות עם 100 יחידות דיור, 500 מ"ר למסחר ו-2,000 מ"ר לתעסוקה.

"בימים אלו של חוסר ודאות בענף מדובר במחיר ריאלי", כך אמר גורסד ל"גלובס", "צריך לזכור שככל שמחיר הקרקע נמוך יותר נוכל לשווק את הדירות במחיר נמוך יותר. היינו שמחים לצאת עם הפרויקט בתוך שנה-שנה וחצי, אבל התב"ע על המגרש נמצאת בשלבי אישור אחרונים והעסקה כולה מותנת באישורה. אנחנו לומדים עכשיו את התוכניות ונחליט כיצד לשלב גם את המסחר והתעסוקה בפרויקט".

"Y בוקס" מקימה כיום כמה פרויקטים ובהם רביעיית פלורנטין, מתחם וילהV שבחדרה ובית סיקסטין ברמת החייל.