אקזיט של עד 90 מיליון דולר לחברת הביומד קונטיפי

החברה, המפתחת התקן למניעת דליפת שתן, חתמה על הסכם למכירת מוצריה לתאגיד בינלאומי

חג כפול לגניקולוג ד"ר אילן זיו ולזאב ברונפלד, בעלי חברת קונטיפי (ConTIPI), שעוסקת בפיתוח פתרונות לבעיות ברצפת האגן בקרב נשים. קונטיפי חתמה בסוף השבוע על הסכם למכירת מוצריה לתאגיד בינלאומי ששמו לא נמסר, תמורת סכום כולל של עד 90 מיליון דולר.

עד כה קיבלה קונטיפי 2.5 מיליון דולר עבור השתתפות בהוצאות והתחייבות לשמור לרוכש בלעדיות. השלמת ההסכם כפופה לכמה תנאים, ובהם קבלת אישור ה-FDA (רשות המזון והתרופות האמריקנית) ואישור המדען הראשי של משרד התמ"ת.

לפי קונטיפי, אם כל האישורים הנדרשים יתקבלו, היא תרשום הכנסות של 30 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2013. תמורה של עד 55 מיליון דולר נוספים תקבל קונטיפי בכפוף להשגת יעדי מכירה שלא פורטו של ההתקן שהיא מפתחת, במהלך תקופת זמן מוגדרת מתום השלמת העסקה בין הצדדים.

קונטיפי נוסדה על ידי ד"ר זיו ב-2002, והיא מפתחת התקן דמוי טמפון למניעת דליפת שתן שמסייע לליקוי בתפקוד רצפת האגן בנשים, וכן מוצרים נוספים להתמודדות עם בעיות ברצפת האגן בקרב נשים.

זיו וברונפלד הם בעלי המניות העיקריים בחברה. עד היום הושקעו בה כ-4.5 מיליון דולר, ובין המחזיקים נמנית גם חברת פוליסי של בוריס קרסני.

ב-2010 חתמה קונטיפי על הסכם למכירתה בשלבים לתאגיד מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל. היקף העסקה היה 15 מיליון דולר, ועד 100 מיליון דולר בכפוף לאבני דרך. אולם, המו"מ בין הצדדים לא צלח וקונטיפי נותרה עצמאית. פרוקטר אנד גמבל המשיכה להפיץ את מוצריה כפיילוטים במדינות אחדות ובהיקף של עד עשרות מיליוני דולרים.

שחקנים לטווח ארוך

המוצר של קונטיפי צפוי להימכר כמוצר צריכה בהפצה דרך רשתות הפארם ובתי המרקחת, וללא מרשם רופא (אך בהמלצת רופא).

חברת קפיטל פוינט הבורסאית מחזיקה ב-4.2% מהונה של קונטיפי, וגם עבורה חג הפסח שמח במיוחד - חלקה במכירות עשוי להגיע לכ-4 מיליון דולר.

בנוסף, קפיטל פוינט, שמחזיקה בשתי חברות חממה טכנולוגיות (קצרין ואופקים), דיווחה הבוקר על הסכם להקצאת 800 אלף מניות לפרופסור יהודה כהנא, המהוות כ-8% מהונה לאחר ההקצאה, תמורת 1.6 מיליון שקל ולפי מחיר של 2 שקל למניה - גבוה ב-20% משוויה הבוקר ומשקפת לחברה שווי של פחות מ-20 מיליון שקל.

ההשקעה תיעשה בתנאים דומים לגיוס 4.5 מיליון השקלים שביצעה קפיטל פוינט בסוף חודש מארס, באמצעות הקצאה פרטית.

יוסי תמר, מנכ"ל משותף בקפיטל פוינט, שמונה לתפקיד עם שי יצחק ליאור באוקטובר האחרון, ציין היום כי "קונטיפי עוד צריכים לקבל פורמלית אישור FDA, אבל בסך הכול זה אקזיט יפה".

תמר אמר כי "מאז שהגענו לחברה הורדנו משמעותית את ההוצאות, ואנחנו מתחילים להכניס הרבה פרויקטים חדשים. ההשקעה של פרופסור כהנא מצטרפת להשקעה של 4.5 מיליון שקל שעליה דיווחנו לפני שבוע וחצי.

שחקנים אלה הם לא פיננסיירים, אלא שחקנים לטווח ארוך שנכנסו להשקעה בגלל הפורטפוליו שהם רואים, ושלא כמו חברות אחרות, לא נכנסו בדיסקאונט".