מי תהיה אפל הבאה ותניב תשואה של 5,000% בעשור?

בבנק ההשקעות JP מורגן ערכו סקירה מקיפה שנועדה לאתר את החברה עם הסיכויים הטובים ביותר להיות אפל הבאה ■ בבנק ההשקעות השתמשו הן בניתוח טכני, באמצעות השוואת הגרף ההיסטורי של אפל והן בניתוח פיננסי מעמיק

התשואה שהעניקה אפל למשקיעיה ב-10 שנים האחרונות עומדת על 5,000%. כל מי שרואה את הנתון הזה, התחושה היחידה שהוא מרגיש זאת תחושת הפיספוס, ואם הייתה אפשרות לחזור אחורה בזמן כל אחד היה מעוניין לחזור לשנות ה-90 כדי לקנות את מניית החברה. מאחר ועדיין לא המציאו מכונת זמן, בבנק ההשקעות JP מורגן ערכו סקירה מקיפה שנועדה לאתר את החברה עם הסיכויים הטובים ביותר להיות אפל הבאה.

בבנק ההשקעות השתמשו הן בניתוח טכני, באמצעות השוואת הגרף ההיסטורי של אפל לזה של אותן חברות, והן בניתוח פיננסי מעמיק הכולל נתונים כמו נתח השוק וקופת המזומנים היכולים להעיד על פוטנציאל צמיחה עתידי גבוה.

1.NetApp - זוהי חברת תוכנה המספקת פתרונות לאחסון מידע ופיתחה אפליקציות תיכנות שונות הפונות לציבור הרחב. ב-JP מורגן מציינים כי הפופלריות של החברה תפסה תאוצה ב-5 שנים האחרונות משום שהאפליקציות שהיא מציעה פשוטות ויעילות יותר משל מתחרותיה. בבנק השקעות העניקו לה המלצת "משקל יתר" אך מתוך 35 אנליסטים בוול סטריט המסקרים את המניה 16 מהם העניקו לה המלצת "קניה" ומחיר יעד ממוצע של 49 דולר לתקופה הקרובה.

2.אמזון - "ענקית מכירות האינטרנט הצליחה ב-10 שנים האחרונות לעשות משהו שכולנו האמנו בעבר שהוא בלתי אפשרי - זכתה באמון הצרכנים", כך ציין טום לי, אנליסט בבנק ההשקעות. "החברה התמקדה במחירים, נוחות, ואמינות, עניין שאיפשר לה לגזול נתח שוק נכבד גם מהקמעונאיות הגדולות שלא פעלו באינטרנט". מתוך 42 אנליסטים המסקרים את המניה בוול סטריט, 11 מהם העניקו לה המלצת "קניה" ומחיר יעד ממוצע של 218 דולר למניה, המשקף פרמיה של כ-14% בתקופה האחרונה.

3. קוואלקום - אחת הספקיות הגדולות והאיכותיות בעולם של תקשורת אלחותית. לחברה שווי שוק גבוה יחסית של 112 מיליארד דולר והיא נסחרת במכפיל של 25.6. בבנק ההשקעות מציינים כי לחברה אופק צמיחה גבוה והיא צפויה להציג חידושים טכנולוגים רבים בעתיד.

4. לינקאדין - לרשת החברתית הפופולרית קיים בסיס לקוחות רחב בקרב יחידים וחברות, שהיקפו נאמד ביותר מ-100 מיליון. פוטנציאל הצמיחה של החברה גבוה והמשקיעים מאמינים בחברה, עניין שבא ליידי ביטוי במנייה שלה שזינקה ביותר מ-60% ב-6 חודשים האחרונים.

5.ברודקום - מספקת רכיבי אלקטרונים ומוליכים למחצה (סמיקונדקטורס) לתעשיית התקשורת הקווית והאלחותית ובין השאר מספקת רכיבים אלקטרונים לאפל. בבנק ההשקעות מציינים כי החברה היא המובילה בתחומה ומוצריה נחשבים למובילים ולאיכותיים ביותר בשוק. מתוך 44 אנליסטים המסקרים את המניה 33 העניקו לה המלצת "קניה" ומחיר יעד של 44 דולר למניה, המשקף לה פרמיה של 22%.