נכשל שיגור הטיל של צפון קוריאה; "שיגור הטיל - איום על יפן"

קוריאה הצפונית ניסתה לשגר הלילה טיל ארוך-טווח לחלל, למרות אזהרות הקהילה הבינלאומית, שאמרו כי למעשה עלולות להיות השלכות מרחיקות לכת ■ זמן קצר לאחר השיגור התרסק הטיל אל תוך הים ■ מועצת הביטחון תתכנס היום לדיון מיוחד בתגובות האפשריות לשיגור

למרות אזהרות המערב, קוריאה הצפונית ניסתה הלילה לשגר טיל ארוך-טווח לחלל, אולם הטיל התרסק אל הים זמן קצר לאחר שעזב את הקרקע. בעקבות שיגור הטיל תתכנס היום מועצת הביטחון של האו"ם לדיון חירום באפשרויות התגובה של הקהילה הבינלאומית.

הטיל שוגר מחופה המערבי של קוריאה הצפונית בשעה 07:39 (שעון מקומי). ממשרד ההגנה בדרום קוריאה נמסר כי הטיל התרסק בשלבי השיגור הראשונים והתפרק לכ-20 חתיכות שנפלו לים. "אנו עורכים מבצע חיפוש במטרה לדלות את החלקים", אמר דובר משרד ההגנה בסיאול זמן קצר בתום כינוס חירום של הממשלה בעקבות השיגור. הוא הדגיש כי השיגור היה ניסוי בטיל בליסטי.

ממשרד ההגנה ביפן נמסר כי הטיל טס כ-120 ק"מ בטרם התרסק אל הים. על פי דיווחים שונים, חלקים מהטיל נמצאו במים במרחק של 165 ק"מ בלבד מסיאול.

"שיגור הטיל - איום על יפן"

בשבועות האחרונים גבר הלחץ על קוריאה הצפונית, ואתמול יצאו שרי החוץ של שמונה המדינות המתועשות בהצהרה משותפת חריגה ובה נאמר: "אנו דורשים מקוריאה הצפונית להימנע משיגור הטיל". בפיונגיאנג טענו כי הטיל נושא לוויין מזג אוויר לחלל, אך במערב חוששים כי שיגור הלוויין הוא כיסוי לניסוי בטיל בליסטי בין-יבשתי, המסוגל לשאת ראש נפץ גרעיני ולפגוע בתחומי ארה"ב.

"על אף כישלון השיגור, המעשה הפרובוקטיבי של קוריאה הצפונית מאיים על הביטחון באזור, מפר את החוק הבינלאומי ומנוגד להצהרות האחרונות שלה", כך אמר הלילה דובר הבית הלבן ג'יי קרני. "אומנם המעשה אינו מפתיע, בהתחשב בדפוס ההתנהגות האגרסיבי של פיונגיאנג, אולם כל פעילות טילים מהמדינה הזאת מהווה דאגה לקהילה הבינלאומית. ארה"ב נותרת דרוכה אל מול הפרובוקציות ומחויבת לחלוטין לביטחון של בנות בריתנו באזור".

גם ביפן לא נותרו אדישים לשיגור שביצעה קוריאה הצפונית: "שיגור הטיל, שנעשה למרות קריאות חוזרות ונשנות מיפן לשמור על איפוק ולדבוק בערוצים דיפלומטיים, היה איום לביטחון יפן ואנשיה", מסר דובר הממשלה בטוקיו. "זו פרובוקציה חמורה והפרה חמורה של החלטות מועצת הביטחון".