הצלחה לפרולור בניסוי בתרופה נגד השמנה וסכרת

החברה דיווחה על תוצאות חיוביות מניסוי פרה-קליני בתרופה ארוכת טווח (MOD-6030) נגד השמנה וסוכרת מסוג 2

חברת פרולור מדווחת היום (ג') על תוצאות חיוביות מניסוי פרה-קליני בתרופה ארוכת טווח (MOD-6030) נגד השמנה וסוכרת מסוג 2. התוצאות יוצגו בכנס המיוחד לגילוי ופיתוח תרופות לסכרת בבוסטון, ארה"ב, אשר ייערך ב-19 באפריל.

הניסוי תוכנן לבדוק את יעילות MOD-6030 המוזרק פעם בשבוע על ירידת משקל, ירידה בצריכת מזון, פרופיל סכרתי ורמות כולסטרול. בניסוי נעשה שימוש במודל המקובל בפיתוח תרופות להשמנה וסוכרת - עכברים בהם הושרתה השמנת יתר.

MOD-6030 הוזרק לעכברים פעם בשבוע במשך 30 יום, והראה יעילות גבוהה בירידה במשקל (28%), ירידה בצריכת מזון (29%), ירידה ברמות הסוכר בדם (19%), עליה ברמת הרגישות לאינסולין וירידה ברמות הכולסטרול (57%) בהשוואה לקבוצת הביקורת. ניתוח הרכב גוף החיות הראה שהירידה במשקל נבעה מירידה ברמת השומן.

MOD-6030 הינו גרסה ארוכת טווח של הורמון בשם oxyntomodulin שקיים בגוף האדם ומיוצר במערכת העיכול, ומתפקד כמווסת טבעי של תיאבון. במהלך אכילה מערכת העיכול מייצרת כמויות גדולות של oxyntomodulin המאותת למוח ומשרה תחושת "שובע".

ניסויים קלינים ב-oxyntomodulin שבוצעו על-ידי צד שלישי הראו ירידה של 0.5 ק"ג לשבוע ללא תופעות לוואי בבני אדם שהוזרקו ב-oxyntomodulin 3 פעמים ביום. MOD-6030 שפותחה ע"י פרולור הינה גירסה ארוכת טווח של oxyntomodulin המיועדת להזרקה פעם בשבוע לבני אדם.

"oxyntomodulin כבר קיים בגוף האדם בתפקידו הטבעי כמשרה תחושת שובע. לפיכך אנו מצפים למעט תופעות לוואי בשימוש של MOD-6030 כתרופה. כל אלו הופכים את MOD-6030 לתרופה פוטנציאלית אשר תוזרק פעם בשבוע ותסייעהלהורדת משקל של מליוני אנשים הסובלים מהשמנת יתר וסוכרת מסוג 2", מסר ד"ר אברי הברון, מנכ"ל פרולור.

"אנו מאוד מרוצים מתוצאות הגירסה ארוכת הטווח שלנו שהראתה בניסוי יעילות רבה בהורדה במשקל ושיפור הפרופיל הסכרתי, תוך הורדה דרמתית במספר הזריקות ובמינון".

בנוסף, נציין אנזליזה של חברת המחקר Timeless Wealth המתייחסת להגשת תשקיף המדף של פרולור לפני כשבוע. החברה טוענת כי המהלך הזה נועד לצורך גיוס הון שיחזק את המאזן של פרולור וייתן לה אפשרות לנהל מו"מ מעמדה טובה יותר במידה ותחליט ללכת על שותפות עם חברה גדולה.