דיווח בהודו: חולטה ערבות בנקאית של תעש ב-44 מיליון ד'

בחודש שעבר דווח בתקשורת ההודית כי הממשל ההודי הטיל חרם ל-10 שנים על תעש ועל 5 חברות ביטחוניות זרות אחרות

לראשונה בהיסטוריה של הודו, הרשויות במדינה החליטו להעניש חברה ביטחונית בשל טענות של שוחד מצידה - ומדובר בחברת תעש הישראלית. לפי דיווחים בתקשורת ההודית, הרשויות חילטו ערבות בנקאית של תעש בהיקף של כ-44 מיליון דולר.

"זו הפעם הראשונה שמחלטים ערבות בנקאית של חברה ביטחונית במקרי שחיתות", נמסר ממשרד ההגנה ההודי, על פי הדיווחים.

אמנת היושר של משרד ההגנה ההודי אוסרת על שחיתות מסוגים שונים, החל משכירת מתווכים בעלי השפעה בעסקאות ועד השפעה על אישי ממשל בעת תהליכי מכרזים ביטחוניים.

מתעש נמסר בתגובה: "מדובר בכספי מקדמות שחולטו עוד בחודש ספטמבר 2011, עוד בטרם התקבלה ההחלטה בעניינה של התעש- בחודש מרץ 2012. יצויין כי בית המשפט בהודו קבע כי חילוט חלק מהערבויות נעשה שלא כדין. תעש פעלה ופועלת כחוק ומתכוונת לערער בפני כל הגורמים המסמכים בהודו על ההחלטה ועל ההתנהלות בנושא. וזאת מכיוון שההחלטה מתבססת על נתונים שגויים ומנתונים שהעבירה החברה למשרד ההגנה בהודו".

בחודש שעבר דווח בתקשורת ההודית כי הממשל ההודי הטיל חרם ל-10 שנים על תעש ועל 5 חברות ביטחוניות זרות אחרות. משמעות החרם היא שהחברות הללו לא יוכלו להשתתף במכרזים ביטחוניים במדינה.

לפי הדיווח ההודי, ההחלטה להחרים את תעש באה לאחר בדיקה מקיפה, שנמשכה כשלוש שנים, בעקבות פרשת שוחד ושחיתות שבה היה מעורב ראש התעשייה הצבאית של הודו (OFB) באותה עת, סודיפטו גוש. לפרשה השתרבבו שמותיהם של בכירים בחמש חברות ביטחוניות אחרות, בהן חברות מסינגפור ומרוסיה.