הערכות: השר כחלון לא ישתתף בשימוע של הוט

זאת בשל ניגוד עניינים ■ הוט חשה שהלחץ הציבורי שהפעילו פרטנר וסלקום הוביל לכך שבמשרד התקשורת נכנעו וקיבלו החלטה שגויה בעניין חבילת הטריפל שלה

חברת הוט מפעילה לחצים כבדים על שר התקשורת, משה כחלון, במטרה למנוע את ההנחיות שקובעות כי עליה להפסיק ולשווק את חבילת הטריפל שלה הכוללת טלוויזיה, אינטרנט, וטלפוניה - כך נודע ל"גלובס".

הוט חשה שהלחץ הציבורי שהפעילו פרטנר וסלקום הוביל לכך שהדרגים המקצועיים במשרד התקשורת נכנעו וקיבלו החלטה שגויה. לכן ינסו למנוע בכל מצב את הפגיעה ביכולתה למכור חבילת שירותים משולשת.

אחותו של כחלון בכירה בהוט

משרד התקשורת צפוי לפרסם בקרוב שימוע ציבורי כדי להסדיר את המהלך הזה. לפי הערכות, כחלון לא יוכל לקחת חלק בשימוע בשל ניגוד העניינים בו הוא מצוי (אחותו של השר משמשת כסמנכ"ל משאבי אנוש בהוט, ג.פ).

כחלון מקפיד שלא לעסוק בהוט כדי להימנע ממצב של ניגוד עניינים כזה, ולכן סביר להניח שגם אם יהיה חשש קל שבקלים שהוא עוסק במשהו שאסור לו - הוא יימנע מלגעת בו. לפי הערכות, מי שיטפל בשימוע הוא השר דן מרידור.

נזכיר כי ברגע האחרון של הדיונים על הנוסח הסופי של הרפורמה בשוק הקווי, הוחלט במשרד התקשורת ובאגף התקציבים של האוצר לדחוף בכל הכוח גם את הטיפול בסוגיית הטלוויזיה.

הגופים המסדירים הגיעו למסקנה כי שירות הטריפל של הוט מהווה בעיה קשה לקידום התחרות בשוק, מאחר שכיום אף קבוצת תקשורת לא מספקת שירותי טלוויזיה, מלבד הוט ובזק. לפיכך הוחלט כי הוט לא תוכל לשווק עוד את חבילת הטריפל, לפחות עד שיתברר כי פרטנר וסלקום מסוגלות להתחרות בתחום.