באירופה מרגיעים: הבנקים בספרד לא יזדקקו להזרמת הון

דובר הנציבות הכלכלית של האיחוד האירופי: "ניתן כסף מקרנות החילוץ רק במקרה שהמערכת הבנקאית והממשלה במדינה כלשהי לא יוכלו לעמוד בדרישות ההון"

אין צורך להזרים בעת הנוכחית הון נוסף מקרנות החילוץ באירופה לבנקים בספרד, כך אמר דובר הנציבות הכלכלית של האיחוד האירופי היום (ה') בבריסל, לפי דיווחים בסוכנויות הזרות.

"אין כל תוכנית להזרים הון מה-EFSF (קרן החילוץ האירופאית) או ה-ESM (מנגנון היציבות האירופאי) כדי לתמוך בבנקים בספרד", אמר אוליבר ביילי, דובר הנציבות, בתגובה לשאלה בנושא בתדריך עיתונאים.

לדברי ביילי, האיחוד האירופי יפעיל את הקרנות הללו עבור אחת המדינות החברות באיחוד, רק במידה והמערכת הבנקאית באותה מדינה לא תוכל לעמוד בדרישות ההון וכן הממשלה לא תוכל להלוואות לה את אותו הון הנדרש. "זה לא המקרה בספרד", ציין ביילי.

הבנקים בספרד בפרט ובאירופה בכלל נדרשים לגייס הון כולל של 110 מיליארד דולר תוך חודשיים, במטרה להגיע ליעד הלימות הון של כ-9% - יעד שהוצב על ידי רשות הבנקים האירופאית בשנה שעברה.

ברקע, נרשמה היום הנפקת אג"ח מוצלחת של ממשלת ספרד, שגייסה אג"ח לשנתיים ול-10 שנים. במהלך ההנפקה הצליחה הממשלה לגייס את הסכום הדרוש שעמד על 2.5 מיליארד אירו ומשכה ביקושים גבוהים יחסית. התשואות על איגרות החוב ל-10 שנים ירדו בעקבות ההנפקה ל-5.77%. (לסיפור המלא)

בתקופה האחרונה גברו החששות לגבי חוזקה של מערכת הבנקאות הספרדית לאחר שפורסם שהבנקים במדינה הגבירו את ההלוואות שנטלו מהבנק המרכזי האירופי. מהנתונים עול שבחודש מארס לוו הבנקים בספרד מהבנק המרכזי האירופי כ-316.3 מיליארד אירו, לעומת 169.8 מיליארד אירו בפברואר.