הנכסים של קרנות הגידור בשיא כל הזמנים: 2.13 טריליון ד'

דוח מיוחד שפירסם האיגוד העולמי של קרנות הגידור (HFR) מראה כי ברבעון בראשון בלבד נוספו לקרנות הגידור נכסים בהיקף של 16 מיליארד דולר ■ לפי הדוח, אחת מאסטרטגיות הגידור המועדפות עליהן היא המסחר בפערי ארביטראז'

הנכסים שמנהלים קרנות הגידור בעולם גדלו לשיא כל הזמנים ברבעון הראשון של 2012. כך קובע דוח מיוחד שפירסם איגוד קרנות הגידור העולמי - HFR. לפי הדוח, סכום הנכסים שנוסף לקרנות הגידור ברבעון הראשון נאמד בכ-16 מיליארד דולר, כך שמנהלי הקרנות יכולים לסכם את הרבעון הטוב ביותר מזה 5 שנים.

ב-HFR מסבירים כי התוצאות המעולות של קרנות הגידור ברבעון הראשון, ביחד עם עלייה חדה בשוקי המניות, הביאה לעלייה ניכרת בסך הנכסים המנוהלים של קרנות הגידור לרמה של 2.13 טריליון דולר, זאת לעומת השיא הקודם שעמד על 2.04 טריליון דולר ונקבע באמצע שנת 2011.

לפי נתוני הדוח, אסטרטגיות ההשקעה המועדפות על מנהלי קרנות הגידור ברבעון הראשון של 2012 היו בין היתר "המשחקים" בפערי הארביטראז' ומסחר לפי נתוני מאקרו חשובים שיכולים להשפיע על כיוון המסחר.

לפי אסטרטגיית המסחר בארביטראז', רוכשים נכס בשוק שבו מחירו זול יותר ומוכרים אותו בשוק אחר במחיר גבוה יותר. (זאת כמובן בתנאי שהנייר נסחר בשתי בורסות) פעולות ארביטראז' מורכבות יותר עשויות לכלול פעולות קנייה ומכירה של מספר נכסים במספר רב של שווקים, המתקזזות האחת עם השנייה ומותירות רווח בידי מבצען. לפי הדוח של ה-HFR, קרנות הגידור גרפו רווחים של יותר מ-12 מיליארד דולר באמצעות אסטרטגייות אלו.

באמצעות אסטרטגיית המאקרו, מנהלי קרנות הגידור פשוט פתחו פוזיציות ארוכות וקצרות טווח על מניות שהשפעת נתוני המאקרו עליהן היא גדולה ובאמצעות כך גרפו רווחים של כ-7.8 מיליארד דולר.