טימותי גייתנר: "מברך על הזרמת הכספים לקרן המטבע"

שר האוצר של ארצות הברית בירך על הזרמת 430 מיליארד דולר לקרן המטבע הבינלאומית לטיפול במשבר באירופה ■ אולם הוא טוען שממשלות אירופה עדיין יכולות לשחק תפקיד יותר משמעותי

יום לאחר ששרי האוצר של מדינות ה-G20 התחייבו להכפיל את הקיף הקרן המיוחד שהציבה קרן המטבע הבינלאומית למניעת התפשטות משבר החוב באירופה על ידי הזרמת 430 מיליארד דולר, בירך שר האוצר של ארצות הברית טימותי גייתנר על ההישג אולם חזר והדגיש שמדינות אירופה צריכות לעשות יותר על מנת לטפל במשבר.

במהלך דברים שנשא מול הוועד המנהל של קרן המטבע העולמית שיבח גייתנר את הצעדים שממשלות אירופה נקטו עד כה. "הצלחת השלב הבא בטיפול במשבר תלויה במידה רבה ברצונה וביכולתה של אירופה, יחד עם הבנק המרכזי האירופי והיכולת שלו להשתמש בכלים שעומדים לרשותו בצורה גמישה אך אגריסיבית על מנת לתמוך במדינות שמיישמות את הרפורמות הדרושות", אמר גייתנר בנאומו.

צריך לציין שארצות הברית לא הייתה מבין המדינות שהתחייבו להזרים כספים נוספים לקרן החדשה, אולם גייתנר טען שארצות הברית עושה ככל יכולתה על מנת לשמור על השווקים הגלובלים.

"ארצות הברית ממשיכה לשמור על התפקוד התקין והחלק של השווקים הפיננסים העולמיים, בין היתר באמצעות מספר העסקאות בין הפדרל ריזרב לבנק המרכזי האירופי", אמר גייתנר במהלך דבריו. "קרן המטבע יכולה וצריכה לשחק תפקיד משלים למאמצי ממשלות אירופה לתכנן ולהוציא לפועל תוכנית אמיתית לטיפול במשבר".