מיקרוסופט: "בעוד 20 שנה הטלפונים יהיו חלק מהביגוד"

ריק ראשיד, מנהל המחקר של מיקרוסופט הוא הנואם המרכזי בכנס החדשנות של מיקרוסופט: "מכונות כבר כמעט מזהות דברים כמו בני אדם"

"אני חושב שבעתיד לא תבחין בין תקשורת מול אדם לבין תקשורת עם מכונה, מחשבים יכולים עכשיו לראות, להרגיש תזוזה, מגע, איפה הם נמצאים וריח. היום אנחנו כבר מגיעים למצב שמכונות יכולות לזהות דברים כמו בני אדם", כך אמר ריק ראשיד, מנהל המחקר העולמי של מיקרוסופט, בכנס החדשנות של מיקרוסופט, שבו היה הנואם המרכזי היום.

לא רק זאת, ראשיד חוזה שתרבות הצריכה של סמארטפונים נוצצים וגדולים תיעלם בעתיד. "בעוד 20 שנה לא נראה טלפונים, הם יהיו חלק מהביגוד שלנו או מהגוף, והם יהיו משולבים בסביבה", הוא מסביר, "זה יהיה בשימוש טבעי, החדר יידע שאני נכנס אליו". הרעיון, אומר ראשיד, הוא שאנשים יוכלו לגעת במוצרים שונים והמכשירים יידעו לזהות את הבעלים שלהם. "אני חושב שזה הכיוון שאליו הולכים, ואלה דברים שרואים כבר עכשיו. למשל, האימייל נמצא בהמון מכשירים שאני משתמש בהם היום. אני הפסקתי לחשוב על המכשיר שאני משתמש בו לצורך שליחת מייל, הוא נמצא בהרבה מוצרים שלי ואני חושב רק על כך שאני צריך לשלוח מייל".

ראשיד מוסיף ומדגים איך ייראה העתיד: "כשאכנס לרכב, הוא יידע שנכנסתי והוא יוכל לנחש לאן רוצים לנסוע". כבר היום הרכב יכול לדעת לאן הנהג שלו נסע בעבר, מה מצב התנועה, ולפי זה להבין לאן הוא רוצה לנסוע.

מעדיפים שיחה בווידאו

יש טכנולוגיות שמדברים עליהן כבר זמן רב, כמו הפעלה קולית, ואנשים לא מרגישים כלל בכך שהן נכנסו לחיים שלהם, אומר ראשיד. "מענה ממוחשב כבר קיים. כשאני מתקשר לבנק שלי, אני מדבר בעיקר עם מערכת קולית ולא עם בן אדם", הוא מסביר. דוגמה נוספת היא שיחות הווידאו, שהפכו מוצלחות מאוד לדבריו. "אנשים שנמצאים במרחק עשר דקות מהמשרד שלי מעדיפים לנהל איתי ככה שיחה, במקום להגיע אליי".

אחד המוצרים המתקדמים ביותר שהוציאה מיקרוסופט בשנתיים האחרונות הוא אביזר התנועה קינקט. ראשיד התייחס לטכנולוגיה שבבסיס הקינקט: "היא כבר נמצאת בחדרים ובבתים. מיקרוסופט מייצרת אותה, והיה קשה לעשות זאת. מיקרוסופט למדה לזהות חלקים שונים בגוף האדם ב-60 פריימים לשנייה, וזה מה שגורם לזה להיות אמין ולעבוד. כשמשחקים בקינקט, הכלב שלך יכול לקפוץ עליך, ובכל זאת זה עבוד".