הטיפ היומי: למה כדאי לכם לקנות אג"ח טאואר סדרה 6?

בשבועות האחרונים המניה מרכזת ענין רב, אך בהלמן-אלדובי מזהים הזדמנות השקעה דווקא באיגרת החוב להמרה של החברה מסדרה 6

טאואר עוסקת בפיתוח וייצור שבבים אנלוגיים ודיגיטליים לתעשיית האלקטרוניקה, ואלו מיועדים למגוון רחב של מוצרים, כגון מצלמות דיגיטליות, טלפונים ניידים, טאבלטים ומחשבים. בעלת השליטה בטאואר היא החברה לישראל של משפחת עופר, ומניותיה נסחרות בנאסד"ק ובבורסה של תל אביב.

בשבועות האחרונים המניה מרכזת ענין רב, אך אנו מזהים הזדמנות השקעה דווקא באיגרת החוב להמרה של החברה מסדרה 6. אג"ח זו סבלה בשבועות האחרונים מירידת מחיר חדה, והסיבה להערכתנו נעוצה בהרחבת הסדרה המפתיעה שטאואר ביצעה בסוף פברואר, אשר הזרימה היצעים חדשים לשוק בזמן קצר וללא הכנה מוקדמת. מגמה זו התגברה כששחקני ארביטראז' שקנו בהנפקה מכרו את הנייר בשוק, בעוד המוסדיים לא הספיקו להגיב להנפקה.

מניתוח שביצענו לחברה, ניתן להציף מספר נקודות: ראשית, טאואר עברה מהפך בשנים האחרונות והפכה מחברה מפסידה לחברה צומחת שמציגה רווחיות נאה. מלבד זאת, החברה לישראל היא בעלת כיסים עמוקים, ולהערכתנו תתמוך בטאואר במידה מסוימת, אם תידרש.

על אף שהאיגרת אינה מדורגת, החברה נהנית מאיתנות פיננסית שיכולה להצדיק דירוג סביר. יחס ההון למאזן הוא 20%, יחס החוב נטו ל-EBITDA הוא 1.7 וקופת המזומנים בגובה של 180 מיליון דולר.

למרות השנים הפחות מוצלחות שעברו על תעשיית השבבים, טאואר התמזגה עם Jazz וצמחה להיות חברת ה-Specialty Foundry (שירותי ייצור מתמחים) המובילה בעולם. היא מתמקדת בשבבים אנלוגיים אשר גם בעולם הדיגיטלי של היום מהווים את חלק הארי של הרכיבים האלקטרוניים בסמארטפונים, טאבלטים, מחשבים ועוד.

בשנים האחרונות, השקיעה החברה ברכישת מפעל ייצור ביפן שהעמיק את אחיזתה במזרח אסיה, מה שמייצר לחברה אופק אסטרטגי מבטיח. כמו כן, טאואר חתמה על הסכמי שיתוף פעולה עם Samsung ועם Neofidelity, וכיום מתמודדת במכרז להקמת מפעל מתקדם לייצור שבבים בהודו.

על פי מודל תמחור האג"ח הפנימי שלנו, אנו סבורים כי האיגרת אמורה להיסחר בתשואה חד ספרתית של 9%, המשקפת מחיר של 104.3 אגורות - גבוה בכ-15% ממחירה כיום בשוק. המחיר שאנו נוקבים הינו ללא התחשבות באופציית המרה, ששווה להערכתנו ועל סמך מודל בלאק אנד שולס 21 אגורות.

* נכתב ע"י לירן לובלין, אנליסט, ואיתן עציוני, מנכ"ל, הלמן-אלדובי עציוני ניהול תיקים